کاخ‌سفید: به ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن پایبندیم

۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۴۸۹۵۰ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا همچنان به ضرب الاجل تعیین شده در مذاکرات هسته ای با ایران پایبند است.

به گزارش تسنیم، "اریک شولتز" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: ما همچنان به ضرب الاجل 30 ژوئن معتقد بوده و در حال کار کردن تا این تاریخ هستیم.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه در وین، پایتخت اتریش، آغاز شده و آن گونه که سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، اعلام کرده تا پایان ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیر) ادامه خواهد یافت.

طی چند روز گذشته شاهد گزارش هایی درباره احتمال تمدید مذاکرات بودیم اما حضور وزرای خارجه در روزهای پایانی مشخص خواهد کرد که چه سرنوشتی در انتظار چهارمین ضرب الاجل خودخوانده بین ایران و گروه 1+5 خواهد بود. عراقچی درباره حضور وزرای خارجه می گوید: "احتمالاً تعدادی از اختلافات که مقداری کلیدی و اساسی تر است برای روزهای آخر می ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصمیم گیری شود".

وی احتمال تمدید مذاکرات را نیز رد نکرد: "ما به تاریخ مشخصی پایبند نیستیم و یک تاریخ مشخص برای ما مقدس نیست، آنچه برای ما ارزش دارد توافقی مطلوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت و خواسته های ما در آن تأمین شود، اگر لازم باشد که بیشتر بمانیم این کار را حتماً خواهیم کرد".


نظر شما :