لیست ۲۳ نفره بازجویی‌ هسته‌ای کاهش یافت

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۰:۵۹ کد : ۱۹۴۸۹۵۷ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه لیست ۲۳ نفره بازجویی های هسته ای به ۱۵ نفر کاهش یافته است، گفت که مجلس به هیچ عنوان اجازه بازجویی از این ۱۵ نفر را هم نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون اصولگرایان، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این خبر که با توجه به رایزنی های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در مذاکرت، لیست 23 نفره بازجویی های هسته ای به 15 نفر کاهش یافته است، گفت که مجلس به هیچ عنوان اجازه بازجویی از این 15 نفر را هم نخواهد داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفته نفراتی که از لیست بازجویی ها کم شده اند بیشتر فرماندهان نظامی کشورمان هستند.

جوکار این را هم گفت که بر اساس طرح جدید مجلس با عنوان «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ایران» که هفته آینده به تصویب مجلس خواهد رسید، دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است.

براساس این گزارش، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس هم پیش تر اعلام کرده بود در لیست 23 نفره بازجویی های هسته ای اسامی فرماندان نظامی کشور دیده می شود.

علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان هم اعلام کرده بود، نامش به عنوان اولین نفر در لیست بازجویی های هسته ای آمریکا قرار دارد.

کلید واژه ها: بازجویی های هسته ای


نظر شما :