درخواست لغو ماموریت خارجی نمایندگان مجلس

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۴۸۹۸۰ سرخط اخبار

عضو فراکسیون رهروان ولایت بیان کرد که ماموریت خارجی نمایندگان در این شرایطی که چند ماه بیشتر از عمر مجلس باقی نمانده تنها جنبه تبلیغاتی دارد و برای کشور دستاوردی نخواهد داشت، از این رو مجلس باید این این ماموریت ها را لغو کند.
 
ابراهیم نکو در گفت وگو با نواندیش، درباره حجم بالای سفرهای خارجی نمایندگان در شرایط کنونی که پایان عمر مجلس نهم است، گفت: به نظر من در این شرایط سفرها دست آوردی نخواهد داشت، زیرا نتیجه گرفتن از یک سفر زمان زیادی لازم دارد.
 
نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که ماه های کمی از عمر مجلس باقی مانده است به علاوه اینکه در ماه های باقی مانده فعالیت های انتخاباتی نمایندگان برای حضور در مجلس آینده شروع خواهد شد، در نتیجه به نظر نمی رسد در این زمان سفرهای خارجی برای کشور بهره ای داشته باشد.
 
دبیر کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: به نظر من مجلس باید سفرهای باقی مانده را لغو کند، زیرا این سفرها را بیشتر به عنوان رزومه انتخاباتی برای نمایندگان می توان محسوب کرد نه یک سرمایه گذاری برای پیشبرد اهداف کشور.
 
نکو درباره دستاوردهای این سفرها گفت: برخی از ماموریت ها به گونه ای است که تاثیر مثبت برای کشور ندارد، و به نوعی این ماموریت ها به سفرهایی تبدیل می شوند که سرمایه ای را از کشور خارج می کند و باعث استفاده ی خارجی ها از منابع مالی ما می شود.
 
او اضافه کرد: به نظر من این مجلس که در پایان راه خود است، باید کمیته ویژه ای را از طریق گروه های پارلمانی تشکیل دهد که پیش از سفرهای خارجی نمایندگان در این کمیته هزینه ها با دستاوردهای که این سفر در پی خواهند داشت، مقایسه شود.
 
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: در صورتی که این کمیته تشخیص داد که هزینه سفر بیشتر از نتایج آن است، از صورت پذیرفتن آن جلوگیری کنند. زیرا سفرهای غیر ضروری علاوه بر صرف هزینه، وقت نمایندگان را که باید صرف امور داخلی کشور شود، هدر خواهد داد.


نظر شما :