ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۴۸۹۸۹ سرخط اخبار
مذاکرات ایران و 1+5 که از هفته گذشته در وین از سر گرفته شد، هفته جاری با مذاکرات دو جانبه وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روز جمعه از دیدار محمدجواد ظریف با همتایان اروپایی خود در گروه 1+5 و فدریکا موگرینی در لوکزامبورگ خبر دادند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای شرکت در نشست شورای امور خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ به سر می برند.

قرار است سیدعباس عراقچی و مجید تحت روانچی معاونان ظریف که هم اکنون برای مذاکرات در وین به سر می برند، روز دوشنبه به ظریف در لوکزامبورگ ملحق شوند. در عین حال تیم کارشناسی به مذاکرات در وین ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه کشورمان بعد از لوکزامبورک به تهران بازگشته و به احتمال قوی اواخر هفته جاری به هیات مذاکره کننده کشورمان در وین می پیوندد.

منابع رسانه ای غربی اعلام کرده اند که وزیران خارجه 1+5 قبل از 30 ژوئن به وین می روند. در عین حال این احتمال وجود دارد که وزیران خارجه ایران و آمریکا اواخر هفته جاری به وین بروند.

این دور از مذاکرات که به طور رسمی در سطح معاونان از چهارشنبه هفته جاری در وین آغاز شده است آخرین دور مذاکرات در مهلت تعیین شده تا ۱۰ تیرماه است.

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 به طور سه جانبه و دو جانبه در روزهای گذشته دنبال شده است و امروز (شنبه) نیز ادامه می یابد.

معاونان و کارشناسان دو طرف قرار است بدون وقفه تا ۱۰ تیر در وین بمانند و به مذاکرات برای آماده سازی متن پیش نویس ادامه دهند.

کلید واژه ها: هفته جاری


نظر شما :