صدور حکم بازداشت برای پرویز مشرف

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۴۸۹۹۰ سرخط اخبار
یک دادگاه پاکستانی حکم بازداشت بدون قرار وثیقه برای پرویز مشرف در ارتباط با پرونده قتل روحانی ارشد مسجدی در اسلام آباد را صادر کرد که مربوط به عملیات نظامی در ژوئیه 2007 بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، در سال 2013 پرونده ای علیه پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان بازگشایی شد که در رابطه با قتل قاضی عبدالرشید، روحانی برجسته مسجدی در اسلام آباد بود که در زمان حمله نیروهای ارتش به این مسجد کشته شد. این مسجد به نام "لال مسجد" هم شناخته می شود که در مرکز پایتخت پاکستان واقع است. قاضی به همراه مادرش در زیرزمین مسجد کشته شدند. جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده 24 ژوئیه تعیین شده و دادگاه منطقه ای درخواست معافیت حضور مشرف در جلسه دادگاه را به دلایل پزشکی رد کرده و به پلیس دستور داده تا وی را بازداشت کند و به جلسه دادگاه بیاورد.

کامران بشرات، قاضی این پرونده همچنین از ضامن های مشرف خواست تا از حضور وی در جلسه بعدی دادگاه اطمینان حاصل کنند و هشدار داد که چنانچه مشرف در دادگاه حاضر نشود، اقدامی علیه آنها انجام می دهد.

رئیس جمهوری سابق پاکستان که هم اکنون با دخترش در کراچی زندگی می کند، هنوز هم با پرونده هایی در ارتباط با دوران حاکمیتش رو به روست.

وی همچنین به دلیل اعمال وضعیت فوق العاده در سال 2007 با اتهام خیانت رو به رو شد. علاوه بر این مشرف با اتهام قتل نواب اکبر بوگتی، رهبر ملی گرایان بلوچ و نیز ترور سال 2007 بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان رو به روست.

نظر شما :