تشکیل لشکر ایزدی‌ها برای جنگ با داعش

۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۵۰۰۶۷ سرخط اخبار
یکی از رهبران ایزدی های عراق اعلام کرد که رئیس اقلیم کردستان دستور تشکیل یک لشکر از داوطلبان ایزدی در سنجار را برای مبارزه با داعش در کنار پیش مرگ ها صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، قاسم ششو، یکی از رهبران ایزدی که به عنوان فرمانده لشکر جدید تعیین شده است، در این باره گفت: عملیات مسلح کردن این تیپ و مجهز کردن آن طی روزهای آتی آغاز خواهد شد. این لشکر شامل 5000 داوطلب ایزدی است که به دست پیش مرگ ها آموزش خواهند دید. همچنین احتمالا ائتلاف نیز نقش مهمی در روند آموزش این نیرو خواهد داشت.

به گفته ششو وظیفه این لشکر ایزدی ها همکاری با پیش مرگ ها برای حمایت از سنجار و راندن تروریست ها از منطقه سنجار است.

وزارت پیش مرگ اقلیم کردستان عراق از تابستان گذشته دو گردان از داوطلبان ایزدی در مناطق سنجار و سنونی تشکیل داد که آموزش های خود را از اواسط ژوئن گذشته به دست مربیان نظامی آلمانی در پادگان های "بنسلاوا" در استان اربیل و "اتروش" در استان دهوک آغاز کرده اند.

در همین راستا سعید مموزینی، مسئول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان در موصل اعلام کرد که داعش 9 زن را در شهرستان "بعاج" در غرب موصل به دلیل مخالفت با شرکت در جهاد نکاح گلوله باران کرده است.

داعش همچنین در راستای عملیات غارت آثار باستانی 124 اثر باستانی را از موصل به استان رقه سوریه منتقل کرده است.

مموزینی تاکید کرد که پیش مرگ ها ده ها داعشی در شرق و غرب موصل را از پای درآورده و مانع حملات آن ها به پایگاه هایی در بعشیقه و سنجار شدند.

در همین حال مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل با استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق دیدار و با وی در خصوص تحولات سیاسی و امنیتی عراق و سوریه و اوضاع میدانی در جبهه های جنگ علیه داعش در الانبار ، صلاح الدین و نینوا بحث و گفت وگو کرد.

دو طرف در خصوص چگونگی بالا بردن سطح همکاری میان پیش مرگ ها، "ائتلاف ضد داعش" و نیروهای عراقی و همچنین روابط میان اقلیم کردستان و دولت فدرال و توافق میان اربیل و بغداد به گفت وگو پرداختند.
 

کلید واژه ها: پیش مرگ سنجار اقلیم کردستان


نظر شما :