بارزانی: اولویت ما جنگ با داعش است

۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۹۶۲۴۳۷ سرخط اخبار

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای ضمن اعلام پایبندی خود به توافق های موجود با بغداد و ائتلاف آمریکا درباره نقش پیش مرگ ها در جنگ موصل، تأکید کرد که اولویت برای این اقلیم جنگ با داعش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: به دلیل اظهارات مختلفی که درباره نقش پیش مرگ ها در عملیات موصل ایراد شده ما باید برای همگان توضیح بدهیم که جنگ با داعش جزو اولویت های اصلی ماست. پیش مرگ ها در طول دو سال گذشته به وظیفه خود عمل کرده اند و اسطوره داعش را درهم شکستند.

در ادامه این بیانیه که از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان منتشر شده آمده است: آزادی شهر موصل برای اربیل (مرکز اقلیم کردستان عراق)، بغداد و جهان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر بعد نظامی باید به بعد انسانی و سیاسی و تأثیر آن بر کردستان، عراق و منطقه توجه کرد. مرحله مابعد آزادی موصل برای اقلیم کردستان و ساکنان استان نینوا جهت ممانعت از تکرار فجایع گذشته و تضمین آینده آن ها اهمیت زیادی دارد.

در این بیانیه بر لزوم توافق سیاسی میان تمامی طرف ها درباره چگونگی اداره شهر موصل تأکید شده است.

ریاست اقلیم کردستان عراق همچنین بر پایبندی این اقلیم به توافق نامه های موجود میان این اقلیم و دولت عراق و ائتلاف آمریکا درباره نقش پیش مرگ ها در عملیات موصل و هرگونه توافق نامه ای که در آینده امضا شود، تأکید کرده است.

این درحالی است که وزارت پیش مرگ اقلیم کردستان عراق روز گذشته در واکنش به سخنان مسئولان آمریکایی که خواسته بودند پیش مرگ ها تحت نظارت دولت مرکزی عراق کار کنند، روز جمعه اعلام کرده بود که نیروهای کرد تنها به اوامر رهبران خود گوش می دهند و از بغداد فرمان نمی گیرند.

وزارت پیش مرگ ها ضمن تأکید بر اینکه کردها قصد سیطره بر هیچ منطقه ای را ندارند، اعلام کرده بود که "نیروهای کرد هرگز از مناطقی که پس از بیرون راندن داعش کنترل آن را در دست گرفته اند تا زمانی که کاملا خطر تروریسم را از آنجا دور نکنند عقب نشینی نخواهند کرد."

همزمان با عملیات ارتش عراق در جنوب موصل، نیروهای کرد نیز عملیاتی را برای محاصره این شهر آغاز کرده اند.

از سوی دیگر فردوس العوادی، نماینده ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی از طرف های سیاسی و دولت عراق خواست اظهارات و خواسته های نمایندگان شهر موصل و کسانی را که نسبت به ورود پیش مرگ ها به این شهر هشدار داده اند، جدی بگیرند.

کلید واژه ها: پیش مرگ اقلیم کردستان مرگ ها در پیش مرگ ها در


نظر شما :