جو بایدن در فکر کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۹۵۰۶۹۴ سرخط اخبار

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در فکر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن معاون رئیس  جمهور آمریکا در خانه اش در واشنگتن در حال برگزاری جلساتی برای بررسی موضوع کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و رقابت با هیلاری کلینتون است.

جو بایدن به صورت علنی هم گفته است که تصمیم گیری نهایی در این زمینه را در پایان تابستان خواهد گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از تعدادی از افراد گفت که بایدن و مشاورانش در حال تماس با رهبران حزب دموکرات و حامیان مالی هستند که به صورت جدی هیلاری کلینتون را تایید نمی کنند.

هم اکنون از میان حزب دموکرات، 5 نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده شده اند که مهمترین آنها هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و همسر بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکاست.

جو بایدن 72 ساله در حال بررسی این گزینه است که آیا می تواند هیلاری کلینتون را در انتخابات درون حزبی شکست دهد یا خیر.

انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا در روز 8 نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و  پنجاه و هشتمین رئیس ایالات متحده آمریکا انتخاب خواهد شد.

دوره ریاست جمهوری در آمریکا 4 ساله است و باراک اوباما رئیس فعلی به دلیل آنکه دو دوره متوالی را در این سمت بوده نمی تواند برای سومین بار متوالی رئیس جمهور شود.

هم اکنون در حزب جمهوری خواهان آمریکا نیز 21 نفر کاندیدای مقدماتی انتخابات شده اند که قوی ترین و معروف ترین آنها جب بوش برادر رئیس جمهور سابق آمریکاست.

قرار است در ابتدا دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به صورت جداگانه با برگزاری انتخابات مقدماتی، تک گزینه نهایی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند.

جو بایدن معاون رئیس ایالت متحده آمریکا به مدت 36 سال عضو مجلس سنای آمریکا بود. 

کلید واژه ها: بایدن هیلاری کلینتون


نظر شما :