ایجاد دومین پایگاه نظامی روسیه در خاک سوریه

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۳:۱۴ کد : ۱۹۵۱۲۲۳ سرخط اخبار

دمشق با ایجاد دومین پایگاه نظامی روسیه در خاک سوریه موافق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه نوشت دمشق موافق ایجاد دومین پایگاه نظامی روسیه در خاک سوریه است.

در این گزارش آمده است: یک منبع آگاه در گفتگو با القدس العربی تصریح کرد سوریه از روسیه خواسته است پایگاه نظامی دیگری را در شهر ساحلی "جبله" سوریه ایجاد کند که در این صورت این پایگاه بعد از پایگاه دریایی "طرطوس" دومین پایگاه روسیه در سوریه محسوب خواهد شد. بنا به گفته این منبع ، دمشق به اطلاع مسکو رسانده است که با ایجاد دومین پایگاه که پیشرفته تر و مهمتر از پایگاه طرطوس خواهد بود موافق است و خدمات دهی این پایگاه به نیروهای نظامی روسیه و ارتش سوریه نسبت به خدمات پایگاه طرطوس در سطح بالاتری خواهد بود.

القدس العربی نوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در ماه مارس در گفتگو با یکی از شبکه های روسیه اعلام کرده بود امکان ایجاد یک پایگاه نظامی قدرتمند روسیه در سوریه وجود دارد. او گفته بود دمشق منتظر چنین تقاضائی است و با آن موافقت خواهد کرد. اسد همچنین اعلام کرده بود با توجه به نقش مهم روسیه در برقراری ثبات جهانی ، هر قدر روسیه در منطقه بیشتر حضور داشته باشد این امر ( حضور ) برای ثبات منطقه بهتر خواهد بود. القدس العربی نوشت تصمیم مسکو برای ساخت دومین پایگاه در سوریه به معنی آن است که روسیه متعهد به ائتلاف راهبردیش با دمشق است و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد نظام اسد سقوط کند چون ائتلافش با سوریه تا حد زیادی مرتبط با ماهیت نظامی سیاسی کنونی سوریه است که در واقع امتداد دوره حافظ اسد رئیس جمهوری پیشین سوریه است. حافظ اسد یکی از مهمترین رهبران هم پیمان با اتحاد جماهیر شوروی در دوره قبل در منطقه محسوب می شد. علاوه بر اینها ، پایگاه طرطوس ، تنها پایگاه نظامی مسکو در سواحل دریای مدیترانه محسوب می شود . بنا به گفته کارشناسان این پایگاه هرچند چندان بزرگ نیست ولی به شناورهای روسیه که از آبهای دریای مدیترانه می گذرند خدمات مهم لجستیکی می دهد و یکی از ابعاد قدرت نظامی پیشرفته روسیه محسوب می شود و در عین حال به ارتش سوریه هم ، اطلاعات لجستیکی می دهد.

کلید واژه ها: پایگاه نظامی دومین پایگاه


نظر شما :