روحانی: با روسیه در سوریه ائتلافی نداریم

۰۵ مهر ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۵ کد : ۱۹۵۲۳۱۷ سرخط اخبار

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر گرده است ائتلاف ایران با روسیه در سوریه را رد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز روحانی در دیدار روز جمعه با جمعی از اصحاب رسانه آمریکایی در هتلی در نیویورک درباره تحولات اخیر جنگ داخلی در سوریه گفت هم اکنون ارتش سوریه با تروریست ها در حال درگیری است.

روحانی با رد وجود هر گونه ائتلاف خاص بین ایران و روسیه گفت هر دو کشور درباره بحران سوریه همکاری می کنند اما ائتلاف خاصی به این منظور ندارند.

در هفته های گذشته گزارش هایی مبنی بر انتقال تجهیزات و ادوات نظامی روسی به سوریه و تلاش مسکو برای مبارزه با داعش در سوریه از طریق تجهیز ارتش سوریه و انتقال واحدهایی نظامی به این کشور منتشر شده است.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست دادن یا دیدار با اوباما در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک گفت: مشکلات بین ایران و آمریکا با دست دادن او و اوباما حل نمی شود.

با این حال روحانی توافق اخیر هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی را مهم خواند و تاکید کرد در صورت برداشته شدن کامل تحریم ها ممکن است ایران و آمریکا درباره موضوعات دیگر (اختلافی) نیز وارد گفت و گو شوند.

روحانی گفت: وضعیت (پس از توافق هسته ای ) به کلی تغییر کرده است خیلی قدم ها باقی مانده است که باید برداشته شود و راه درازی تا عادی سازی روابط بین ایران و آمریکا وجود دارد.

 روحانی در این راستا توافق هسته ای را "آزمونی بزرگ" در روابط ایران و آمریکا دانست و تاکید کرد مساله مهم ایجاد جوی بر مبنای اعتماد است.

روحانی گفت: اگر با به این مسیر ادامه دهیم مسیر برای همکاری بیشتر (بین ایران و امریکا ) هموارتر خواهد شد. اراده خوبی در دو طرف برای ادامه این مسیر دیده می شود.

کلید واژه ها: ایران و آمریکا


نظر شما :