آمریکا ۳۱۰۰ ایمیل دیگر هیلاری را منتشر کرد

۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۹ کد : ۱۹۵۵۲۱۱ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه ۳۱۰۰ ایمیل دیگر از ایمیل های جنجالی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، با انتشار 5500 صفحه دیگر از ایمیل های هیلاری کلینتون، مجموع ایمیل های منتشر شده وی توسط وزارت خارجه آمریکا به بیش از 40 هزار صفحه رسیده است.

البته این تعداد ایمیل منتشر شده هنوز با دستور مربوط به انتشار 82 درصد ایمیل های کلینتون تا پایان سال 2015 میلادی فاصله داشته است. بر اساس دستور صادر شده، وزارت خارجه آمریکا می بایست تا پایان سال 2015 میلادی بیش از 45 هزار صفحه از ایمیل های کلینتون را منتشر می کرد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما تلاش زیادی کردیم که تا آنجا که ممکن است به هدف تعیین شده دست پیدا کنیم، ولی اسناد زیادی وجود دارد و برنامه تعطیلات موجب شد تا نتوانیم تا پایان دسامبر به این هدف دست یابیم. برای کم کردن این شکاف، وزارت خارجه آمریکا هفته آینده نیز بخش دیگری از ایمیل های کلینتون را منتشر خواهد کرد.

در ماه مارس، کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی طی سال های 2009 تا 2013 میلادی با انتقادات شدیدی روبرو شده است.

در ماه اوت، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که حداقل 2 ایمیل کلینتون حاوی مطالب طبقه بندی و فوق محرمانه بوده است. یک قاضی آمریکایی در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا 55 هزار صفحه ایمیل های کلینتون را تا اواسط ژانویه 2016 میلادی منتشر کند.

کلید واژه ها: ایمیل ایمیل های کلینتون


نظر شما :