نفت به بالاترین قیمت سال 2016 رسید

۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۲ کد : ۱۹۵۷۳۱۹ سرخط اخبار

قیمت نفت در معاملات آتی آمریکا در روز جمعه با اضافه کردن به رشد قوی جلسه گذشته خود، رکوردی تازه در سال 2016 از خود به جای گذاشت. این در حالی است که امیدها برای ثمردهی طرح فریز نفتی و کاهش تعداد دفعات نرخ بهره نیز موجب حمایت از قیمت نفت شده اند.

به گزارش اقتصاد نیوز، هر بشکه نفت آمریکا با 6 سنت افزایش قیمت 40 دلار 26 سنت معامله شد. این در حالی است که در اواسط روز، نفت آمریکا با رسیدن به قیمت 40 دلار و 55 سنتی بالاترین سطح خود را در سال جاری تجربه کرده بود. قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه پیش رو نیز با 6 سنت افزایش به 41 دلار و 60 سنت رسید.

قیمت نفت از زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، ایده ثابت نگهداشتن میزان تولید را در ذهن خود پروراند با رشدی 50 درصدی مواجه شده است؛ به طوری که برنت از سطح 27 دلاری و نفت آمریکا از سطح 26 دلاری برای هر بشکه فاصله گرفته اند.

نفت آمریکا پنجمین هفته متوالی رشد خود را تجربه می کند که طولانی ترین روند صعودی در نزدیک به یکسال اخیر بوده است، در حالی که نفت برنت نیز با ثبت چهارمین هفته صعودی خود بلندترین روند رو به رشد خود را در 12 ماه اخیر به ثبت رسانده است.

بی ان پی پاریباس در یادداشتی اعلام کرد: «زیرساخت های جهانی تغییر کمی کرده و نفت با توجه به تقاضای ریسکی بالاتر، رشد کرده است. گفت و گو میان کشورهای تولیدکننده بزرگ به منظور تصمیم در مورد ثابت نگهداشتن سطح تولیدات خود، تصمیم خوبی بوده ولی برای به تعادل رسیدن بازار کافی نخواهد بود.»

بی ان پی برآورد کرده که در پایان نیمه نخست سال 2016، ذخایر جهانی در حدود یک میلیون بشکه افزایش خواهند داشت. عربستان سعودی و روسیه هفدهم آوریل در قطر به منظور نخستین توافق برای عرضه جهانی نفت نشستی را برگزار خواهند کرد.


نظر شما :