یونان: مانعی در گسترش روابط با ایران وجود ندارد

۰۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۵۷۴۶۹ سرخط اخبار

وزیر کشتیرانی یونان در دیدار سفیر کشورمان با وی، ضمن ابراز علاقه برای توسعه همه جانبه روابط با کشورمان، گفت: هیچ مانعی در راه بسط و گسترش روابط دو کشور و دو ملت ایران و یونان که برخوردار از تمدنی کهن هستند وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ' تئودوریس درتساس' وزیر کشتیرانی یونان در دیدار روز پنجشنبه' مجید مطلبی شبستری' سفیر کشورمان نیز گفت: که ظرفیت ها برای همکاری در زمینه کشتیرانی زیاد است و کشتیرانی و بنادر یونان می تواند نقش مهمی در انتقال انرژی و کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی ایفا کند.

وی در این دیدار همچنین خواستار دیدار و تبادل نظر مقامات دو کشور به منظور توسعه همکاریهای فیمابین شد.

' مجید مطلبی شبستری' سفیر کشورمان نیز دیدار خود با' تودوریس دریتساس' (Thodoris Dritsas ) وزیر کشتیرانی یونان، توسعه همکاری های ایران و یونان در حوزه کشتیرانی و بنادر و لزوم تدوین و انعقاد یک سند همکاری بین دو کشور در این حوزه مورد تاکید قرار دادند.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور و نقطه عطف خواندن دیدار اخیر ' الکسیس چیپراس 'نخست وزیر یونان از جمهوری اسلامی ایران در مناسبات دوستانه دو کشور، اظهارداشت: نقشه راه همکاری های دو کشور که در این دیدار مورد توافق قرار گرفت و چارچوب و سرفصل های همکاری های فیمابین که از جمله آن موضوع کشتیرانی است مشخص شد.

سفیر کشورمان درعین حال تاکید نمود که همکاریهای دو کشور در سازمانهای بین المللی تداوم خواهد یافت.

کلید واژه ها: یونان


نظر شما :