هشدار ارمنستان نسبت به تبدیل درگیری‌ به جنگ

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۵۷۷۸۰ سرخط اخبار

رییس جمهوری ارمنستان نسبت به تبدیل درگیری ها و خشونت ها در منطقه ناگورنو-قره باغ به یک جنگ تمام عیار هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سرژ سرکیسیان، رییس جمهور ارمنستان در دیدار با سفرای خارجی در ایروان گفت: تداوم درگیری ها در منطقه ناگورنو-قره باغ می تواند به یک جنگ تمام عیار و غیرمنتظره در منطقه بدل شود.

با وجود درخواست های جامعه بین الملل و میانجی گران خارجی برای توقف درگیری ها، دو کشور هنوز به تبادل آتش و درگیری در منطقه می پردازند.

بازگشت به درگیری و تنش در منطقه می تواند باعث بی ثباتی در آن شود و ترکیه و روسیه را نیز که اولی متحد باکو و دومی متحد ایروان است را به تنش و درگیری بکشاند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با جان کری، وزیر امور خارجه امریکا و فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی اش بر ضرورت آتش بس فوری میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

در همین حال، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده که خواهان پایان درگیری ها در منطقه است اما ارمنستان هنوز به تیراندازی ادامه می دهد.

دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان اوایل دهه 90 میلادی بر سر به دست گرفتن کنترل ناگورنو -قره باغ وارد جنگ شدند که هزاران کشته برجای گذاشت و صدها هزار تن از دو کشور بی خانمان شدند.

این جنگ در 1994 پایان یافت اما خشونت های گاه و بیگاه در طول این چند سال ادامه داشته است.

کلید واژه ها: ارمنستان


نظر شما :