بازدید نخست‌وزیر ایتالیا از موزه‌ ملی

۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۵۸۰۷۹ سرخط اخبار
نخست وزیر ایتالیا در بازدید از موزه ی ملی ایران و با اشاره به نمایشگاه «پیکره ای برای صلح: تندیس های پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» گفت: امیدوارم حرکت های فرهنگی مشترک بین ایران و ایتالیا تداوم یابد.
 
به گزارش ایسنا، «متیو رنزی»، نخست وزیر ایتالیا عصر روز گذشته (چهارشنبه 25 فروردین) به همراه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب دو گروه از دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی بازدید کردند.
 
«متیو رنزی» به همراه سفیر ایتالیا در ایران و «جبرئیل نوکنده» مدیر موزه ملی ایران، از موزه ایران باستان و نعمت زاده به همراه خانم «استفانیا جیانینی»، وزیر آموزش و پژوهش و هیات همراه از موزه دوران اسلامی بازدید کردند.
 
«رنزی» در موزه ایران باستان از بخش های شهرسوخته، چغازنبیل، شوش، آثار دوره هخامنشی چون نقش برجسته، تندیس داریوش، تندیس پنه لوپه و درنهایت از تندیس اشکانی شمی، مرد نمکی و آثار ساسانی شهر بیشاپور به صورت ویژه و با تامل بیشتری بازدید کرد.
 
وی در مقابل نقش برجسته هخامنشی که شخصی در برابر شاه دست بر مقابل دهان دارد و آن را نشانه ایی از احترام می دانند، گفت: امروزه زمانی که ما در حضور خبرنگاران یا در جمع صحبت می کنیم و کلام خصوصی داریم، دست در برابر دهان می گذاریم که طرف مقابل متوجه حرف های ما نشده و لب خوانی نکند.
 
نخست وزیر ایتالیا در کنار ویترین پنه لوپه پس از دریافت اطلاعات جزیی از نمایشگاه مشترک اخیر بین ایران و ایتالیا با عنوان «پیکره ای برای صلح: تندیس های پنلوپه از تخت جمشید تا رم» اظهار کرد: امیدوارم این حرکت های فرهنگی مشترک بین دو کشور تداوم یابد.
 
وی در پایان بازدیدش از موزه ملی با تعدادی گردشگر هموطن ایتالیایی برخورد کرد و گپی دوستانه با آنها داشت.
 
به گزارش روابط عمومی موزه ی ملی ایران، «متیو رنزی» در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: «باعث افتخار اینجانب است که از سوی دولت ایتالیا مراتب احترامم را ابراز نمایم. این موزه برگی از تمدن بی نظیر ایران، مرجعی برای دانش پژوهان و مردم کل دنیا است. امید که زیبایی های این مکان کمکی باشد به تمدن عصر حاضر، صلح، گفتمان و ایستادگی در برابر افراطی گری های تروریستی. پاینده باد دوستی ایران و ایتالیا.»

کلید واژه ها: ایتالیا تندیس از موزه ملی ایران


نظر شما :