فرماندهان روسی سرکوب داعش نشان دار شدند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۳ کد : ۱۹۵۸۷۴۱ سرخط اخبار

فرماندهان میدانی، برنامه ریزان و طراحان نظامی یگان های روسیه در عملیات هشت ماهه ضد تروریستی هوایی و دریایی این کشور در سوریه بویژه علیه داعش و جبهه النصره، نشان عالی قهرمان روسیه را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نشان قهرمانی را به چند تن از فرماندهان از جمله والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیمیتری بولگاکوف یکی از معاونان وزارت دفاع روسیه اعطا کرد.

روزنامه کامرسانت امروز (یکشنبه) به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: الکساندر دورنیکوف فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، وادیم بایکولوف مأمور اطلاعات نظامی، ویکتور رومانوف خلبان و آندره دیاچنکو یکی از فرماندهان یگان هوایی روسی در سوریه نیز از دیگر دریافت کنندگان این نشان هستند که قرار است به طور رسمی مراسم تقدیر از آنان فردا (دوشنبه) به مناسبت جشن 9 ماه مه مصادف با هفتادو یکمین سالگرد پیروزی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر ارتش آلمان نازی، برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از آن نیز اولگ پشکوف فرمانده اکیپ بمب افکن «سوخو 24 ام» که نوامبر سال 2015 در حریم هوایی سوریه با شلیک جنگنده ترکیه به بمب افکن روسی پس از فرود با چتر توسط تروریست ها کشته شده بود و الکساندر پروخورِنکو نظامی دیگر کشته شده در شهر «حمص» سوریه در جریان محاصره گروه تروریستی داعش نشان عالی نظامی دریافت کرده بودند.
بنا به این گزارش، تا پیش از اعطای نشان های جدید قهرمان روسیه توسط پوتین برای موفقیت عملیات ضد تروریستی در سوریه، فقط سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از این نشان برخوردار بود که بوریس یلتسین نخستین رییس جمهوری این کشور پس از فروپاشی، سپتامبر سال 1999 این نشان را اعطا کرد.

همکاری ضد تروریستی نیروی هوافضای روسیه با ارتش سوریه هفتم مهرماه سال گذشته بنا به درخواست دولت این کشور آغاز شد. نظامیان روسی با انجام عملیات هوایی، موشکباران از ناوها و زیردریایی ها و همچنین واحدهای تجسسی کسب اطلاعات از مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره، توانستند بیش از 10 هزار موضع گروه های تروریستی را نابود و آنها را زمین گیر کنند.

با توجه به حمایت های گسترده مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری بویژه آمریکا و عربستان از گروه های تروریستی تکفیری با هدف ساقط کردن حکومت سوریه، روسیه عملیات گسترده اما در سکوت خبری و رسانه ای را برای نقل و انتقال هوایی و دریایی تجهیزات و جنگ افزارها انجام داد و در مدت کوتاهی توانست با استقرار یگان های عملیاتی، 70 فروند بمب افکن و جنگنده و بالگردهای رزمی سرکوب تروریست ها را انجام دهد.

روسیه همچنین برای کارآمد تر کردن این عملیات از بمب افکن های قاره پیمای توپولف با برد پروازی 15 هزار کیلومتر و توان حمل بیش از 20 تن بمب به صورت پرواز از خاک خود، انجام عملیات و بازگشت استفاده کرد که تمامی این عملیات تاکنون جز ساقط شدن بمب افکن روسی توسط ترکیه و همچنین از بین رفتن یک بالگرد در جریان نجات خلبان دوم این هواپیما، دیگر برنامه های عملیاتی بی حادثه پیش رفت.

کلید واژه ها: بمب افکن افکن


نظر شما :