نخست‌ وزیر ژاپن به ایران سفر می کند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۵۸۷۶۰ سرخط اخبار

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: ایران و ژاپن هر دو قربانی استفاده از سلاح های کشتار جمعی هستند و به همین دلیل هر دو کشور تلاش زیادی در راستای عاری سازی جهان از سلاح هسته ای انجام می دهند و در جهت گسترش توسعه پایدار با یکدیگر همکاری می کنند.

سیدعباس عراقچی در اولین سمینار مشترک ایران و ژاپن با عنوان «زنان، صلح و توسعه پایدار»، که صبح امروز (دوشنبه) با حضور مولاوردی، معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده، آکیه آبه، همسر نخست وزیر ژاپن برگزار شد، با بیان اینکه ایران و ژاپن هر دو در جهت رشد و توسعه پایدار با یکدیگر همکاری می کنند، گفت: توجه به رشد و توسعه پایدار، رشد چشمگیر مشارکت زنان در تمام بخش های اجتماعی و سیاسی را باعث شده است.

وی ادامه داد: ایران و ژاپن هر دو قربانی سلاح های کشتار جمعی هستند. علیه ژاپن از سلاح هسته ای استفاده شد و علیه ایران نیز از سلاح شیمیایی. در همین راستا می توانم بگویم دو کشور در رسیدن به رشد و توسعه پایدار با یکدیگر مشارکت دارند و ژاپن یکی از شرکای اصلی ایران در این زمینه است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت همکاری های دو و چندجانبه به منظور مقابله با موانع توسعه پایدار گام برمی دارد و این امر باید یکی از اصول اصلی سیاست خارجی کشورها باشد. در ایران نیز مقابله با موانع توسعه پایدار از اصول سیاست خارجی است.

وی با ابراز خرسندی از گسترش تعاملات بین ایران و ژاپن، خاطرنشان کرد: : خوشبختانه پس از مذاکرات هسته ای و تحولات به وجود آمده پس از توافق ایران و همچنین دیدارهایی که مسئولان دو کشور آقایان روحانی و شینزو آبه در حاشیه اجلاس های بین المللی داشتند امروز این تماس ها مستمرتر و مرتب تر شده است تا جایی که سفر قریب الوقوع شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به ایران را شاهد خواهیم بود.

کلید واژه ها: ژاپن توسعه پایدار ایران و ژاپن


نظر شما :