آمریکا کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را متوقف کرد

۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۵:۰۸ کد : ۱۹۶۱۹۰۹ سرخط اخبار

پنتاگون کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را به علت انجام ندادن اقدامات عملی علیه تروریسم به ویژه شبکه حقانی متوقف کرد.

به گزارش فارس پنتاگون کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را به علت انجام ندادن اقدامات عملی علیه تروریسم به ویژه شبکه حقانی متوقف کرد.
به گزارش داون، سخنگوی پنتاگون گفت: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اقدامات پاکستان علیه شبکه حقانی را تأیید نمی کند و تصمیم گرفته گزارشی در زمینه اقدامات اسلام آباد علیه این گروه تروریستی به کنگره ارسال نکند، بنابراین 300 میلیون دلار کمک مالی به این کشور متوقف می شود.
پاکستان و آمریکا از چندی پیش با یکدیگر دچار اختلاف شده اند.

کنگره آمریکا با رد اعتراضات دولت درباره توقف کمک مالی به پاکستان اعلام کرد کمک مالی و نظامی به اسلام آباد مشروط خواهد بود.

پیش از این نیز مجلس سنای آمریکا با ابراز ناامیدی از پاکستان به دلیل انجام ندادن اقدامات لازم علیه گروه تروریستی شبکه حقانی، مطابق با لایحه اختیارات دفاع ملی واشنگتن برای سال مالی 2016 کاهش بودجه اسلام آباد به 602 میلیون دلار را تصویب کرد.

از بین 227 عضو کنگره آمریکا، 147 نفر به لایحه توقف کمک مالی و نظامی به پاکستان در صورت عمل نشدن شروط  آمریکا توسط این کشور رای مثبت دادند.

 بر اساس این گزارش 450 میلیون دلار کمک مالی پاکستان به آمریکا تا زمان اقدام جدی این کشور علیه شبکه حقانی متوقف خواهد شد.

 در حال حاضر  پاکستان باید با پرداخت 700 میلیون دلار 8 جنگنده اف 16 را از آمریکا خریداری کند و واشنگتن حاضر نیست در این زمینه به پاکستان یارانه پرداخت کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که قائم مقام وزارت دفاع پاکستان چندی پیش گفته بود آمریکا کمک های مالی خود به پاکستان را تا پایان سال 2016 ادامه می دهد.

آمریکا از سال 2001 برای همکاری در جنگ افغانستان مبلغی را تحت عنوان سی اس اف به پاکستان پرداخت می کند و تاکنون 13 میلیارد دلار تحت همین عنوان به اسلام آباد پرداخت داشته است.

در سال 2014 بعد از خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان قرار بود کمک های مالی این کشور به پاکستان متوقف شود اما این کمک ها به مدت یک سال تمدید شد.

در همین حال، یک مقام امنیتی پاکستان گفت: علت عدم علاقمندی آمریکا برای ادامه کمک مالی به پاکستان تغییر سیاست های این کشور درباره مبارزه با داعش در منطقه است.

کلید واژه ها: شبکه حقانی حقانی اسلام آباد


نظر شما :