رئیس ستاد ارتش ترکیه: مجازات سختی در انتظار کودتاچیان است

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۶۲۰۱۶ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه در جمع تظاهرکنندگان حامی دولت متعهد شد فتح الله گولن را به ترکیه بازگرداند. رئیس ستاد ارتش ترکیه نیز تاکید کرد مجازات سختی در انتظار کودتاچیان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در سخنرانی در میان تجمع کنندگان حامی دولت ترکیه متعهد شد فتح الله گولن، روحانی در تبعید که آنکارا وی را مسئول و طراح کودتای اخیر می داند به ترکیه منتقل خواهد کرد و وی به خاطر تلاش برای کودتا به سزای اعمالش خواهد رسید و بهای این کودتا را می دهد.

وی گفت: ما دنبال انتقام گیری نیستیم بلکه می خواهیم بر اساس قانون رفتار کنیم.

ییلدیریم در ادامه اظهاراتش از حضور دو حزب جمهوری خواه و جنش ملی گرا در گردهمایی حامیان دولت ترکیه قدردانی کرده و گفت: ما برای حفظ این اتحاد تاریخی همه تلاش خود را خواهیم کرد و دشمنان خود را کاهش داده و دوستان و متحدان خود را افزایش خواهیم داد.

خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که در شب کودتا ساعاتی توسط کودتا چیان به گروگان گرفته شده بود نیز با حضور در این گردهمایی گفت: یک گروه غیر قانونی وابسته به سازمان "تروریستی" فتح الله گولن با نفوذ در دستگاه های مختلف دولتی و نیروهای مسلح این اقدام ذلیل را علیه کشور و ملتمان انجام داد.

وی در ادامه تاکید کرد: خائنان به کشور و ملت ترکیه به اشد مجازات محکوم خواهند شد. هیچ کس در این باره تردیدی نداشته باشد.

در ادامه این گردهمایی اسماعیل قهرمان، رئیس پارلمان ترکیه نیز اعلام کرد: ترکیه کودتا را با اتحاد و یکپارچگی ملت دفن کرد. ما اینجا هستیم تا همبستگی خود را به عنوان یک ملت متحد زیر یک پرچم نشان دهیم.

وی با اشاره به سازمان فتح الله گولن گفت: افراد وابسته به این سازمان در موسسات دولتی نفوذ پیدا کرده اند اما با این حال در این کودتا شکست خوردند.

کلید واژه ها: فتح الله گولن گولن


نظر شما :