ترامپ رسانه‌ها را به تحریف صحبت‌هایش متهم کرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۲۱۲۳ سرخط اخبار

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه ها را متهم کرد که صحبت های او را درباره استفاده از سلاح علیه هیلاری کلینتون تحریف کرده اند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه ها را متهم کرد که صحبت های او را درباره استفاده از سلاح علیه هیلاری کلینتون بد فهمیده و آن را تحریف کرده اند.

ترامپ در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که منظورش از صحبت ها درباره قانون مالکیت سلاح این نبود که هیلاری کلینتون را تهدید کند.

یک روز قبل ترامپ در اظهارنظری جنجالی در ایالت کارولینای شمالی خطاب به حامیان خود گفت که می توانند با استفاده از بندی در قانون اساسی که به مردم اجازه مالکیت سلاح می دهد، هیلاری کلینتون را متوقف کنند. بسیاری از رسانه ها این صحبت ها را تهدید تلویحی ترامپ علیه کلینتون تعبیر کردند.

ترامپ گفت: هیلاری می خواهد متمم دوم را لغو کند. به علاوه اگر او بتواند قضات (دیوان عالی) را انتخاب کند، شما مردم کاری نمی توانید بکنید. اما نمی دانم... شاید با توجه به طرفداران متمم دوم راهی باشد!

پل رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که حمایتی کم رنگ از نامزد جمهوری خواهان داشته است، در حضور خبرنگاران گفت: امروز سرم کمی شلوغ بود. نقل قول درباره متمم دوم قانون اساسی را شنیده ام. مثل یک شوخی است که کارش به جاهای باریک کشیده شده است. امیدوارم که او این قضیه را روشن کند. او هیچ وقت نباید درباره چنین مسأله مهمی شوخی کند. من هنوز این صحبتها را نشنیده ام.

سناتور تیم کین، یار انتخاباتی کلینتون هم در بیانیه ای سخنان آقای ترامپ را باورنکردنی خواند و گفت، این اظهارات نشان می دهد که او درکی از نقش فردی که قرار است رهبر باشد ندارد.

کریس مورفی، سناتور اهل کانتیکات گفت که این حرف ممکن است باعث تحریک افراد بی ثباتی که از کلینتون متنفرند، شود.

رابی موک، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون هم با انتشار بیانیه ای گفت: آنچه ترامپ می گوید خطرناک است. فردی که می خواهد رئیس جمهور ایالات متحده باشد، نباید به هیچ صورتی به خشونت اشاره کند.

در همین حال، ستاد مبارزاتی ترامپ با انتشار بیانیه ای از اظهارات این نامزد دفاع کرد. در این بیانیه آمده است: نام این پدیده توانایی ایجاد اتحاد است. طرفداران متمم دوم روحیه فوق العاده ای دارند و کاملا متحد هستند که به آنها قدرت سیاسی زیادی می دهد.

کلید واژه ها: ترامپ هیلاری کلینتون متمم دوم


نظر شما :