مسکو: سردرگمی آمریکا بیانگر ناآگاهی از اوضاع سوریه است

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۶۲۷۸۶ سرخط اخبار

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تردید و سردرگمی آمریکا درباره مرگ العدنانی، فرد دوم در تشکیلات تروریستی داعش دلیلی بر نا آگاهی واشنگتن از وقایع و اوضاع سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری التحریر، ایگور کوناشکنف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش و مرد شماره دو این گروه در حملات جنگنده های روسیه کشته شد. آمریکایی ها از این موضوع خبر نداشتند و این دلیلی دیگر بر ناآگاهی آمریکا از وقایع در سوریه است.

پیشتر برخی منابع آمریکایی مدعی شده بودند که العدنانی در حمله جنگنده ای آمریکا کشته شده است.

وی با اشاره به کشته شدن العدنانی گفت: برخلاف ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا این روسیه است که همه تروریست ها در سوریه را با جدیت هدف گرفته و نابود می کند بی آنکه عملیات بی ارزش برای هدف گیری شخصیت های مشخص را انجام دهد یا غیر نظامیان عادی در افغانستان، پاکستان یا سوریه و عراق را هدف بگیرد؛ کسانی که به جای تروریست ها در معرض بیشتر حملات جنگنده های آمریکا قرار دارند.

کوناشنکف در ادامه گفت: حمله هوایی روسیه در 30 اوت گذشته تنها ابومحمد العدنانی را هدف نگرفته بود بلکه گروهی از افراد مسلح متکشل از 40 داعشی را در منطقه مذکور هدف گرفت که العدنانی نیز در میان آنها بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پایان گفت عجیب نیست پنتاگون از حملات روسیه اطلاعی ندارد چرا که نمایندگان آمریکا در یک سال گذشته هر روز اعلام کرده اند که با روسیه در عملیات نظامی در سوریه هماهنگی ندارند.

کلید واژه ها: العدنانی


نظر شما :