اکثر آمریکایی‌ها از رییس‌جمهور شدن ترامپ می ترسند

۰۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۹ کد : ۱۹۶۳۳۸۲ سرخط اخبار

براساس نظرسنجی اخیر بیش از نیمی از مردم آمریکا نگران رییس جمهور شدن کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، در این نظرسنجی که توسط آسوشیتدپرس و Gfk صورت گرفت مشخص شد که اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف رویکرد دونالد ترامپ درباره مهاجرت هستند. آنها بیشتر به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در این انتخابات اعتماد دارند چون معتقدند که هیلاری کلینتون می تواند از عهده امور کشوری برآید و ترامپ هیچ کاری برای امنیت ملی نمی تواند انجام دهد.

 براساس این نظرسنجی تنها 24 درصد فکر می کنند که ترامپ می تواند در انتخابات نوامبر پیروز شود. تنها یک چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که ترامپ مردمی و مهربان است و یک سوم گفتند که او فردی نژادپرست نیست.

یکی از شرکت کنندگان 66 ساله در این نظرسنجی گفت: ما به عنوان آمریکایی باید درباره دونالد ترامپ خجالت بشکیم. انتخاب او واقعا خجالت آور است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که کمتر از یک سوم از شرکت کنندگان از اینکه هیلاری کلینتون وارد کاخ سفید شود، احساس غرور یا خوشحالی می کنند. همچنین تنها 39 درصد از شرکت کنندگان گفتند که کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مورد علاقه شان است و 56 درصد نیز گفتند که او اصلا مورد قبولشان نیست.

همچنین مشخص شد که 44 درصد از آمریکایی ها از انتخاب کلینتون بعنوان رییس جمهوری آمریکا می ترسند درحالیکه بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی چنین احساسی را نسبت به ترامپ داشتند. 61 درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که ترامپ فرد مورد نظرشان نیست در حالیکه 34 درصد چنین نظری درباره هیلاری کلینتون داشتند. در میان ساکنان نیویورک میزان عدم تمایل به هیلاری کلینتون بیشتر  و 50 درصد است درحالیکه این میزان درباره ترامپ 44 درصد است.

کلید واژه ها: ترامپ هیلاری کلینتون


نظر شما :