پوتین و ترامپ احتمالا قبل از ژوئیه دیدار می‌کنند

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۶۶۲۷ سرخط اخبار

کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دیدار میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا در دست اقدام قرار دارد و ممکن است این دیدار تا قبل از اجلاس آتی گروه اقتصادی ۲۰ در ماه ژوئیه صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین امروز گفت: هنوز برای صحبت درباره توافق احتمالی با آمریکا با برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه زود است. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اش ممکن است تا پیش از اجلاس گروه ۲۰ در ماه ژوئیه با هم دیدار کنند.

این در حالی است که پوتین و ترامپ روز شنبه هفته جاری گفت وگوی تلفنی با هم داشتند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که این گفت وگوی تلفنی شامل یک گفت وگوی "خوب و سازنده" بوده، اما این مساله را که ترامپ و پوتین به توافقی در این گفت وگوی تلفنی رسیده باشند، رد کرد.

پسکوف گفت: به کارکنان کرملین و کاخ سفید ابلاغ شده که برای نشستی میان این دو رهبر آماده باشند و این دو تنها بعد از دیدار با یکدیگر ممکن است به توافقات سیاسی دست پیدا کنند.

پسکوف خاطر نشان کرد: ما برای شروع کار باید تاریخ و زمان دیدار این دو رئیس جمهور را قطعی کنیم. در حال حاضر دستیارهای دو دولت روی این مساله کار می کنند و این دیدار ممکن است تا قبل از اجلاس گروه ۲۰ در تاریخ ۷ و ۸ ژوئیه در شهر هامبورگ انجام شود یا صورت می گیرد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: ما شاهد نوعی آمادگی به منظور حل مشکلات دشوار از طریق گفت وگو بوده ایم. چیزی که رئیس جمهور روسیه مدت ها خواهان انجام آن بوده و متاسفانه در سال های اخیر هیچ پاسخی به درخواستش داده نشده است.

همچنین پسکوف گفت: نارندا مودی، نخست وزیر هند نیز قرار است در اجلاس مجمع اقتصادی بین المللی در شهر سن پترزبورگ در ماه ژوئن شرکت کنند.

کلید واژه ها: کرملین


نظر شما :