ترامپ هنوز با امپراتوری تجاری خود ارتباط مستقیم دارد

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۶۶۸۰۴ سرخط اخبار

انتشار اسنادی جدید نشان می دهد، دونالد ترامپ در حالی که رئیس جمهوری آمریکاست هنوز رابطه مستقیم خود با امپراتوری شرکت های بزرگش را حفظ کرده و تنها ذینفع شرکتی است که توسط فرزندانش و یک هیات رئیسه قدیمی اداره می شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، طبق اسنادی که شرکت غیرانتفاعی تحقیقاتی پروپابلیکا (ProPublica) منتشر کرده، "تراست" (The Donald J Trump Revocable Trust) که با شماره امنیت اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان شماره هویتی مالیات دهنده ثبت شده، اداره اموال او را بر عهده دارد و تنها ذینفع این تراست خود ترامپ است. این تراست توسط دو پسر رئیس جمهوری آمریکا و مدیر مالی سازمان ترامپ اداره می شود.

تراست یک شرکت یا نهاد حقوقی است که به شکل قانونی اداره اموال ذینفع یا ذینفعان خود را بر عهده دارد و موظف است در راستای منافع آنها عمل کند. اختیارات تراست بر اساس بندهای مندرج در قرارداد تشکیل این نهاد مشخص می شود و ذینفع می تواند اختیارات گسترده ای برای خود لحاظ کند.

تراست مذکور چند روز پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ اصلاح شده و بر اساس اصلاحات جدید هر زمانی که متولیان آن اراده کنند مفاد توافق تغییر کرده و یا حذف می شود. این تراست برخی امتیازات ویژه دارد که بر اساس قرارداد سال 2013 یک مقام دولتی منتخب نمی توانست از مزایای آن استفاده کند اما با اصلاحات جدید این قید برداشته می شود. کاخ سفید هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

ترامپ پیش از روی کار آمدن رسمی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که به صورت کامل از کسب و کار خانوادگی اش خارج می شود تا بتواند روی پست ریاست جمهوری متمرکز شود. با این حال یافته های پروپابلیکا که خود را یک پایگاه خبری با محوریت روزنامه نگاری تحقیقی معرفی می کند، خلاف آن را نشان می دهد.

دونالد ترامپ اکنون هم به دلیل استفاده از هتل جدید خودش برای میزبانی از دیپلمات های خارجی و ارئه سرگمی های گروهی مورد انتقاد قرار گرفته است. این نگرانی وجود دارد که افراد در ازای پرداخت هزینه هتل درخواست دسترسی به رئیس جمهوری آمریکا را داشته باشند.

پیشتر وکلای باراک اوباما و جورج بوش با تنظیم شکایتی اعلام کردند که ترامپ یک ممنوعیت قانون اساسی را که اجازه نمی دهد رهبر کاخ سفید از دولت های خارجی سود ببرد، زیر پا گذاشته است.

کلید واژه ها: ذینفع رئیس جمهوری آمریکا تراست


نظر شما :