داعش مصونیت پارلمانی مارین لوپن را گرفت!

۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۶۷۵۶۲ سرخط اخبار

پارلمان اروپا با لغو مصونیت پارلمانی مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان اروپا با رای کمیته امور حقوقی پارلمان اروپا که روز چهارشنبه به لغو مصونیت مارین لوپن رای داد موافقت کرد به این ترتیب دادستان های فرانسه اجازه دارند اقدامات حقوقی را علیه این نامزد ریاست جمهوری به خاطر منتشر کردن تصاویری از کشتارها توسط تروریست های داعش در دسامبر ۲۰۱۵ انجام دهند.

مارین لوپن به انتشار تصاویر خشونت آمیز در صفحه توئیترش متهم شده است.

لورا فرررا ، یکی از قانونگذاران پارلمان اروپا، گفت : اتحادیه اروپا به طور یک صدا با لغو مصونیت لوپن موافقت کرد. کل این مجمع قانونگذاری باید در خصوص این اقدام رای دهد، اما هنوز هیچ تاریخی برای این رای گیری تعیین نشده است.

این کمیته تصاویر منتشر شده در صفحه توئیتر لوپن را از زندانیان سر بریده شده توسط تروریست های داعش که یکی از آنها یک روزنامه نگار آمریکایی بود اقدامی نامناسب از سوی یکی از نمایندگان اروپا می داند. تحت شرایط مشخص این جرم می تواند لوپن را با سه سال حبس و ۷۵ هزار یورو جریمه مواجه کند.

مصونیت لوپن او را از تحت پیگرد قرار گرفتن دور می داشت در نتیجه رفع این مصونیت راه را برای انجام اقدامات حقوقی علیه وی باز می کند.

این در حالی است که لوپن هنوز در خصوص این مساله هیچ اظهار نظری نکرده است. حزب جبهه ملی فرانسه تاکید کرد که این توئیت ها در چارچوب مناسبی منتشر شده اند.

به گفته معاون رهبر حزب جبهه ملی این توئیت ها بیانگر اقدامات وحشتناک افراطگرایان است.

کلید واژه ها: لوپن


نظر شما :