لوپن به اتهام اختلاس از اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۸ کد : ۱۹۶۷۵۹۶ سرخط اخبار

وکیل مارین لوپن، رهبر جناح راست فرانسه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد، موکلش توسط قضات به خاطر اتهام سوءاستفاده از بودجه های اتحادیه اروپا احضار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، گمان می رود که کارمندان مارین لوپن به صورت ساختگی به عنوان معاون به استخدام پارلمان اروپا درآمده اند.

مارسل سکالدی، وکیل لوپن گفت: موکلم تا قبل از پایان کمپین کنونی انتخابات در روندهای دادرسی شرکت نخواهد کرد.

این اتفاق درست یک روز پس از آن رخ داد که لوپن به خاطر انتشار تصاویری از قربانیان داعش در صفحه توئیتر که به تاریخ دسامبر ۲۰۱۵ مربوط می شود مصونیت پارلمانی خود را از دست داد.

این تصاویر همراه با متنی بودند که در آن نوشته شده بود: "داعش این است". این توئیت در واکنش به کشته شدن روزنامه نگاری بود که لفاظی های ناسیونالیست لوپن را با لفاظی های گروه تروریستی داعش مقایسه کرده بود.

لوپن یکی از نامزدهای پیشرو در کمپین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که در دو مرحله در ماه های آوریل و مه سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

ادعا شده که حقوق محافظ شخصی و رئیس دفتر لوپن از بودجه های اتحادیه اروپا پرداخت می شود در حالی که آنها به عنوان معاونین پارلمانی فعالیتی ندارند.

کاترین گریزه، رئیس دفتر لوپن ماه گذشته به نقض اعتماد متهم شد در حالی که محافظ شخصی اش بازداشت و بازجویی شد. وی سپس بدون هیچگونه اتهامی آزاد شد.

لوپن این تحقیقات را "توطئه ای سیاسی" علیه خود می داند و تاکید دارد که رای دهندگان فریب این تاکتیک را نخواهند خورد.

وی گفت: فرانسوی ها می توانند تفاوت میان رسوایی و حقه های کثیف سیاسی را تشخیص دهند.

کلید واژه ها: لوپن


نظر شما :