اتحادیه عرب در سخت‌ترین دوره خود قرار دارد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۸ کد : ۱۹۶۸۵۵۲ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که این اتحادیه به دلیل "نابودی برخی کشورهای عربی" ظرف شش سال اخیر، در سخت ترین دوره خود قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در مراسم دانشکده پژوهش های اقتصادی و علوم سیاسی دانشگاه اسکندریه به مناسبت گذشت 72 سال از تأسیس این اتحادیه گفت: اتحادیه عرب در حال حاضر به دلیل نابودی برخی کشورهای عربی ظرف شش سال گذشته در سخت ترین دوره خود قرار دارد. ما بسیار ناراحت هستیم که 50 درصد آوارگان جهان عرب هستند.

وی به نابودی سوریه اشاره کرد و گفت: بازسازی سوریه به 900 میلیارد دلار نیاز دارد. هم اکنون 11 میلیون آواره سوری در جهان وجود دارند.

ابوالغیط تأکید کرد: کشورهای عربی هستند که نابود شده اند مثل عراقی که از تروریسم و جنگ های داخلی رنج برده است. در یمن نیز تروریسم ظاهر شده و بیماری هایی مثل فلج اطفال شیوع پیدا کرده اند.

وی گفت: اتحادیه عرب تبلور ماهیت کشورهای عربی است و اگر کشورهای عربی قدرتمند و فعال باشدن اتحادیه عرب نیز همین گونه خواهد بود. اگر جنگ های داخلی در کشورهای عربی رخ بدهد به تولید، کشاورزی و آموزش لطمه می زند.

ابوالغیط گفت: سه میلیون کودک سوری به مدرسه نرفته اند و این مسئله خطرناکی است که بعدا به پیوستن این کودکان به گروه های تروریستی کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر ابوالغیط در جواب دانشجویی که داد زد "اسرائیل در تنهایی خواهد مرد" گفت: ان شاءالله.

ابوالغیط گفت: به شانس و لطف الهی ایمان دارم اما هرگز درباره مسائل غیبی حکم صادر نمی کنم. باید تلاش عربی باشد که به بازی قدرت اعراب برای مقابله با کسانی که می خواهند به ما لطمه بزنند، بینجامد.

وی گفت: از نعمت هایی که خدا به ما به عنوان عرب داده این است که مرزهای اردن، لبنان و ترکیه به روی سوری ها باز است. من از اردوگاه الزعتری که 80 هزار آواره سوری در آنجا ساکن هستند، بازدید کردم و دیدم که به رغم تلاش اردن در چه شرایط سختی زندگی می کنند.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود: مصر نیز میزبان 300 هزار آواره سوری است. قاهره به مفهوم پادگان و اردوگاه ها ایمان ندارد و درهای کشور را به روی همگان باز کرده است.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :