اسرائیل در جستجوی تونل‌های حزب‌الله لبنان!

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۱ کد : ۱۹۶۸۷۹۳ سرخط اخبار

سایت اسرائیلی متخصص در امور نظامی به نقل از یک مقام عالی رتبه گزارش داد، تونل های حماس در غزه در مقایسه با تونل های حزب الله در لبنان به مثابه یک بچه بازی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، سایت اسرائیلی "Israel Defense" تصویری منتشر کرده که در  آن اعلام کرده این تصویر متعلق به یکی از برج های مراقبت موجود در مرزهای اسرائیل و لبنان است.

این برج های مراقبتی باعث وحشت شهرک نشینان اسرائیلی در مرزهای لبنان شده است آنها صراحتا گفته اند که صداهایی از زیر زمین می شنوند که ناشی از حفاری هایی است که حزب الله لبنان در زیر زمین انجام می دهد.

این سایت اسرائیلی به نقل از یک فرمانده ارشد اسرائیلی یادآور می شود که تونل های حماس در غزه در مقایسه با تونل های حزب الله لبنان در این کشور بسیار ابتدایی و به اصطلاح "بچه بازی" است.

رونی دانیل، تحلیل گر امور نظامی در شبکه دو تلویزیون اسرائیل تاکید کرد، ارتش اسرائیل طی هفته های گذشته عملیات تفحص درباره این تونل ها را در مرزهای شمالی خود آغاز کرد تا از اقدام حزب الله در حفر تونل در مرزهای اسرائیل ممانعت کند.

وی خاطرنشان کرد، ارتش اسرائیل عملیات بررسی تونل ها در مرزهای با لبنان را بعد از کشف تونل حماس در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آغاز کرد. به اعتقاد اسرائیل حزب الله می تواند تون هایی بزند که به وسط اسرائیل نیز می رسند. این به دلیل مهارت آنها در تونل کشی بین مناطق مختلف جنوب لبنان است.

سایت "Israel Defense" تصاویری را که از شهرک "شلومی" هم مرز با لبنان است گرفته که در جنگ دوم لبنان مورد بمباران شدید از سوی حزب الله قرار گرفت و حکایت از برج مراقبتی دارد که در چند متری حصار مرزهایش با لبنان است.

این سایت بردن خبرنگاران به نزدیکی مرزها توسط حزب الله و نیز تصاویر منتشر شده از مبارزان حزب الله را که موشک های ضد هوایی در مناطق چسبیده به مرزهای اسرائیل منتقل می کنند دال بر نقض قطعنامه 1701 خوانده است.

این سایت عنوان کرده است، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل این برج های ارتش لبنان را نقض قطعنامه بین المللی خوانده و شکایتی را در این باره به شورای امنیت داده است.

ارتش اسرائیل در این خصوص توضیح داده بود که برجی که خبرنگاران از آن عکس گرفته اند یکی از سلسله برج هایی است که ارتش لبنان در طول مرزهای غربی اش از یک سال پیش ساخته بود.

کلید واژه ها: برج


نظر شما :