مشاوران ارشد ترامپ راهی منطقه می‌شوند

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۷۰۸۴۵ سرخط اخبار

کاخ سفید اعلام کرد که مشاوران دونالد ترامپ به عربستان، امارات، بحرین، قطر، مصر و اسرائیل و فلسطین سفر می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، کاخ سفید اعلام کرد: سفر جارد کوشنر و دینا پاول، دو مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات، هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه به عربستان، امارات، بحرین، قطر، مصر و اسرائیل و فلسطین طی روزهای آتی در راستای تلاش ها برای حل بحران قطر، احیای روند صلح و کاهش خشونت است و قرار است این هیئت به تل آویو، قدس و رام الله برود.

کاخ سفید گفته است، دونالد ترامپ مشاوران ارشدش را مسئول به جریان انداختن روند صلح بین فلسطین و اسرائیل کرده و این بدان معناست که آمریکا باز می خواهد به طور مستقیم وارد این پرونده شود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، تراپ تصور می کند بازگشت آرامش و ثبات به قدس در پی بحران اخیر در مسجد الاقصی یک فرصت برای ادامه بررسی ها و تلاش هایی فراهم کرده که آن در ابتدای روی کار آمدن ترامپ جرقه آن را زد.

براساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ با مقامات دولتش از جمله رکس تیلرسون وزیر خارجه، جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید، مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا، جارد کوشنر داماد و مشاور ارشدش، گرینبلات و نیز سفیر آمریکا در اسرائیل رایزنی کرده و تصمیم گرفته به زودی تیمی سه نفره از گرینبلات، کوشنر و پاول را به منطقه بفرستد تا با شرکای منطقه ای درباره حمایت بهتر از روند صلح رایزنی کنند.

در این بیانیه آمده است، ترامپ از آنها خواسته روی ایجاد راهی برای انجام مذاکرات صلح، مبارزه با افراط گرایی، وضعیت غزه و راه های کاهش بحران انسانی در آنجا و تقویت روابط با شرکای منطقه ای به مذاکره بپردازند.

کاخ سفید آورده است، ترامپ معتقد است صلح در منطقه ممکن است.

اخیرا ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین اعلام کرده بود که هیئتی آمریکایی به زودی به منطقه سفر می کند.

کوشنر و گرینبلات پیشتر نیز برای احیای روند صلح میان فلسطین و اسرائیل به منطقه سفر کرده بودند.

دور آخر مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل آوریل سال ۲۰۱۴ برگزار شده بود.

بحران قطر نیز موضوع دیدار و گفت وگوی مشاوران ترامپ با مقامات منطقه خواهد بود.

پیشتر مصر، عربستان، امارات و بحرین قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند.

کلید واژه ها: روند صلح قطر گرینبلات


نظر شما :