ترامپ، تاجر جنگ در لباس بشری است

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۴ کد : ۱۹۷۱۸۳۱ سرخط اخبار

یک روزنامه چاپ کره شمالی، رئیس جمهوری آمریکا را "تاجر متخاصم جنگ" توصیف و آمریکا را به "زندگی در خون انسان ها" متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، روابط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با همتایش در کره جنوبی و همچنین نخست وزیر ژاپن در هفته های گذشته به دلیل ناکامی دولت های سئول و توکیو در نداشتن موضعی محکم در قبال کره شمالی به تنش گرویده است.

البته هنوز رئیس جمهوری آمریکا نسبت به اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ تصمیمی نگرفته اما گفته که این گزینه بر روی میز قرار دارد.

وی در توئیتی نوشت: من به ژاپن و کره جنوبی اجازه می دهم تا تجهیزات پیشرفته نظامی را از آمریکا بخرند تا با آنها به مقابله با کره شمالی بپردازند.

در سرمقاله روزنامه کره شمالی "مینجو جوسون" نویسنده به انتقاد از رفتار رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و می نویسد: کاملا مشخص است که آقای ترامپ نه می خواهد و نه توانایی کاهش تنش در شبه جزیره کره را دارد.

در ادامه این سر مقاله آمده است، رئیس جمهوری آمریکا همانند یک تاجر محاسبه می کند تا از این اوضاع تنش زا استفاده لازم را ببرد. مشخص است که ترامپ می خواهد با استفاده از این فرصت طلایی در شبه جزیره کره، میزان فروش تسلیحات را بالا ببرد. او می خواهد با بد جلوه دادن تهدیدها از سوی کره شمالی، به نفع کشورش استفاده کند. او تلاشی برای کاهش تنش نمی کند.

در ادامه این سرمقاله همچنین آمده است: هدف اصلی از وخیم جلوه دادن اوضاع در شبه جزیره کره، مسلح کردن ژاپن و کره جنوبی با تسلیحات ساخت آمریکا و به کنترل در آوردن آنها و استفاده از این دو کشور برای رویارویی با رقیب استراتژیکش در آسیا و بدتر کردن تنش و بحران در منطقه است. رئیس جمهوری آمریکا تاجر جنگی است که در خون بشر زندگی می کند.

کلید واژه ها: رئیس جمهوری آمریکا


نظر شما :