ترامپ: روابطم با تیلرسون "خیلی خوب" است

۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۷۲۲۹۳ سرخط اخبار

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی انتشار گزارش هایی درباره بروز تنش میان دستیاران ارشد او در اظهاراتی به روابط میان وی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید اشاره کرده و این روابط را "خوب" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، ترامپ شنبه شب به هنگام ترک کاخ سفید برای عزیمت به کارولینای شمالی گفت: من روابطی بسیار خوب با تیلرسون دارم.

وی افزود که جان کلی نیز وزیر امور خارجه را مثل من دوست دارد.

دونالد ترامپ همچنین در پاسخ به اینکه آیا جان کلی به او توصیه کرده از انتقاد علنی از وزیر امور خارجه آمریکا خودداری کند گفت: ما بر سر یکسری مسائل اختلاف داریم. گاهی اوقات من می خواهم او کمی سرسخت تر باشد اما به غیر از این مسائل ما روابطی بسیار خوب داریم.

این در حالی است که اخیرا گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه بین تیلرسون و ترامپ اختلافات عمیقی وجود دارد حتی در یک مقطع تیلرسون هوش ترامپ را زیرسوال برده و او را در مقابل دیگر مقام های ارشد یک "ابله" توصیف کرده بود.

این گزارش ها در عین حال به نارضایتی جان کلی از نحوه مدیریت کاخ سفید اشاره داشتند و با این حال تیلرسون که اختلاف نظرش با ترامپ آشکار شده در بیانیه ای علنی حمایتش از رئیس جمهور را تایید کرد.

این تایید حمایت از ترامپ از سوی تیلرسون موجب شد که رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تصریح کند که وزیر امور خارجه گزارش های مربوط به این توهین ها را رد کرده است.

ترامپ بعدا در بیمارستانی در لاس وگاس به خبرنگاران گفت: اطمینان کامل به تیلرسون داشته و گزارش های مربوط به ابله خوانده شدن او از سوی تیلرسون "کذب و کاملا ساختگی" هستند.

ترامپ شنبه شب درمورد جان کلی نیز گفت: جان کلی یکی از بهترین افرادی است که من تا به حال با او کار کردم. او کارش را خارق العاده انجام می دهد و در ماه گذشته نیز به من گفت که کارش را بیشتر از هر کاری که تا الان انجام داده دوست دارد و من معتقدم که او در کل هفت سال باقی مانده (از ریاست جمهوری من) در این سمت خواهد بود.

ترامپ در عین حال درخصوص گزارش های سال گذشته درمورد حرف های توهین آمیز او علیه زنان در یکی از استودیوهای هالیوود گفت: آنجا رختکن بوده است ... آنجا رختکن بوده است.

کلید واژه ها: تیلرسون جان کلی


نظر شما :