کرملین: آزمایش موشکی کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز است

۰۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۹۷۳۵۴۳ سرخط اخبار

کرملین، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی که ظاهراً توانمندی رسیدن به خاک آمریکا را داشته است، یک اقدام تحریک آمیز خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کرملین روز چهارشنبه (امروز)، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی را یک اقدام تحریک آمیز خواند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری گفت که جدیدترین آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی موجب تشدید تنش های بیشتر در منطقه می شود و تمامی طرفین درگیر را از رسیدن به نقطه آغاز رفع بحران شبه جزیره کره دور می کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، سخنگوی کرملین جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی را بعنوان یک اقدام تحریک آمیز محکوم کرد و گفت که مسکو امیدوار است که تمامی طرفین درگیر، بتوانند آرامش خود را حفظ کنند و این مسئله برای دوری از وقوع بدترین سناریو در شبه جزیره کره، ضروری است.

کره شمالی اواخر سه شنبه شب یک موشک بالستیک جدید را مورد آزمایش قرار داد. این موشک پس از طی مسافتی بیش از 1000 کیلومتر و ارتفاع 4500 کیلومتر در منطقه اقتصادی دریای ژاپن فرود آمده است.

به دنبال این آزمایش موشکی،  سازمان ملل متحد اعلام کرد که شورای امنیت روز چهارشنبه درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.

کره شمالی از طریق شبکه تلویزیونی رسمی این کشور اعلام کرد موشک بالستیک جدیدی که آزمایش کرده ارتفاعی معادل 4 هزار و 475 کیلومتر داشت و طی 53 دقیقه، 950 کیلومتر پرواز کرد. 

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ را محکوم کرده و گفته این اقدامات تلاشهای دیپلماتیک برای حل بحران شبه جزیره را به مخاطره می اندازد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به شلیک موشک قاره پیمای کره شمالی تاکید کرد که ما این شرایط را مدیریت خواهیم کرد و مراقب پیونگ یانگ هستیم. 

تحلیلگران معتقدند که این موشک احتمالا حدود 13 هزار کیلومتر برد داشته باشد و میتواند تمام خاک ایالات متحده را هدف بگیرد.

کلید واژه ها: آزمایش موشکی جدیدترین کرملین جدیدترین آزمایش


نظر شما :