بیانیه موگرینی درباره آشوب‌ها در برخی شهرهای ایران

۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۶ کد : ۱۹۷۴۱۶۰ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه ای درباره آشوب ها در برخی شهرهای ایران صادر و در آن بر لزوم رعایت شدن آزادی بیان و آزادی تجمعات تاکید کرد.

به گزارش فارس، فدریکا موگرینی بیانیه ای درباره آشوب ها در برخی شهرهای ایران منتشر کرده و به نمایندگی از اتحادیه اروپا درباره لزوم حفظ «آزادی بیان و تجمعات» سخن گفت.

در ادامه اظهارنظرها درباره آشوب ها در برخی شهرهای ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این باره بیانیه صادر کرد.

پیشتر، سخنگوی فدریکا موگرینی در واکنش به سوالی درباره ایران، با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور این کشور گفت که ما انتظار داریم حق اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان محفوظ باشد. ما به رصد تحولات ادامه خواهیم داد.

 حالا خود او به نمایندگی از اتحادیه اروپا بیانیه ای در همین باره صادر کرد.

بیانیه به شرح ذیل است:

«اتحادیه اروپا از نزدیک در حال دنبال کردن تظاهرات ها در ایران، افزایش خشونت و از دست رفتن غیر قابل قبول جان انسان ها است.

برای اتحادیه اروپا در روابطمان با ایران، حقوق بشر همیشه یک موضوع کلیدی بوده است. تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان، حقوق اساسی هستند که باید در هر کشوری رعایت شوند و ایران در این موضوع مستثنی نیست.

با صراحت و احترام بگوییم که این موضوع، اساس روابطمان است و ما از همه افراد انتظار داریم که از خشونت اجتناب کنند و حق ابراز بیان و عقیده محفوظ باشد و تضمین شود همانطور که در بیانیه های دولت ایران بیان شده است.

اتحادیه اروپا به رصد اوضاع ادامه خواهد داد».

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا ایران


نظر شما :