توضیح اشپیگل در خصوص طرح روی جلد شماره آخر

سیر قهقرایی انسانیت در عصر ترامپ را به تصویر کشیدیم

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۷۴۳۶۲ آمریکا ترجمه برگزیده
هنوز وظیفه روزنامه نگار این است که غیرقابل توصیف را توصیف کند و خارج از فهم را مفهوم کند.
سیر قهقرایی انسانیت در عصر ترامپ را به تصویر کشیدیم

سوزان بیر - معاون سردبیر اشپیگل

دیپلماسی ایرانی: انسانیت در مقام یک کل به خاطر تنها یک نفر به عقب بازگشته است. دنیا برای آنکه از دست دونالد ترامپ نجات یابد باید از کجا شروع کند؟

"آتش و خشم" عنوان آخرین افشاگری علیه دونالد ترامپ در نخستین سال حضورش در کاخ سفید بود. این کتاب قطور در عرض چند روز فروش رفت و همین حالا خود را به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های سال معرفی کرده است. حتی ما ژورنالیست ها دریافتیم که در توصیف محتوای کتاب آن را "غیر قابل توصیف" و " خارج از درک" می خوانیم. آیا ممکن است  قدرتمندرین مرد جهان آنچنان که کتاب ادعا می کند احمق، خرفت و معتاد به تلویزیون باشد؟ اوایل عصر همزمان به تماشای سه تلویزیون در اتاق خواب اش می نشیند؟ چیزبرگر می خورد و تمام وقت توئیت می کند؟ کل کاخ سفید مدام میان هیستیری و هرج و مرج دست به دست می شود؟ و با این حال، هنوز وظیفه روزنامه نگار این است که غیرقابل توصیف را توصیف کند و خارج از فهم را مفهوم کند.

عکس روی جلد آخرین شماره ما توضیح می دهد که "آتش و خشم" چطور آمد و آیا – و تا چه میزان – در آن حقیقی نفهته است. هر چند از همه مهمتر این تصویر به کاوش در عواقبی می پردازد که آمریکا و جهان در مواجهه با ابلهی مسلح به سلاح اتمی که احتمالا تا پایان دوره در قدرت می ماند با آن روبه رو خواهد شد، فردی که نه از لحاظ عقلی برای این شغل مناسب است و نه از لحاظ روانی – ظاهرا نظر به اینکه چقدر دیر سر کار می آید و چقدر زود به کار پایان می دهد حتی از لحاظ فیزیکی هم مناسب این منصب نیست.

متاسفانه نکته دقیقا در همین جا است: انسانیت به عنوان یک کل به خاطر این آدم به عقب بازگشته است. دستاورد دهه ها – نبرد علیه فاجعه اقلیمی، علیه تهدیدات هسته ای، نبرد برای برابری زنان و مردان، میان سیاهان و سفید ها و موارد دیگر در حال بازگشت به عقب هستند. اگر دنیا قرار است از شر دونالد ترامپ نجات یابد این بار باید از کجا آغاز کند؟

طرح روی جلد ما آشکار سازی تمام آن خشم و غضب است. این طرح را ادل رودریگر، هنرمند ساکن نیویورک کشیده که اکثر طرح های گذشته دونالد ترامپ در اشپیگل نیز کار او بوده است. این طرح بازتابنده سیر قهقرایی انسانیت در دوران ترامپ است. با این عنوان: " عصر آتش و خشم"

منبع : اشپیگل /  ترجمه سامان صفرزائی

انتشار اولیه: سه شنبه 26 دی 1396 / انتشار مجدد: چهارشنبه 11 بهمن 1396

کلید واژه ها: دونالد ترامپ آتش و خشم دنیا در عصر ترامپ


نظر شما :