مصاحبه تحریریه پولتیکو با استراتژیست مشهور آمریکا

دموکرات ها انگیزه بالاتری برای مشارکت در انتخابات دارند

۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۷۵۲۷۵ اخبار اصلی آمریکا
2018 دموکرات ها انگیزه بالایی برای مشارکت در انتخابات علیه ترامپ دارند – به ویژه سیاه پوستان؛ جوانان و زنان حومه شهر.
دموکرات ها انگیزه بالاتری برای مشارکت در انتخابات دارند

مصاحبه تحریریه پولتیکو با استراتژیست مشهور آمریکا

دموکرات ها انگیزه بالاتری برای مشارکت در انتخابات دارند

دیپلماسی ایرانی : جان سوسنیک، مدیر کمپین انتخاباتی جان کری در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2004 و از بزرگترین استراتژیست های سیاسی آمریکا محسوب می شود. او در دوم ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز به عنوان مدیر سیاسی رئیس جمهور به فعالیت مشغول بود.

پولتیکو: دوگ، من یادداشت جدیدت را خوانده ام ، "سیاست در عصر ترامپ" و واقعا بی نظیر بود. می خواستم بپرسم می شود بگویی چه عواملی باعث شد به این نتیجه برسی که برای چهارمین بار پیاپی با موج انتخابات میان دوره ای روبه رو خواهیم شد؟

دوگ سوسنیک: در سه انتخابات میان دوره ای قبلی شاهد این بودیم که مردم برخلاف آنچه در انتخابات ریاست جمهوری رای داده بودند رای می دهند. و سوال این است که آیا امسال سال خوبی برای دموکرات ها است، سال بی نظیری برای آنها است یا اینکه یک سونامی انتخاباتی دیگر خواهد بود؟ و من تصور می کنم که اینک نشانه هایی که دریافت می کنیم در هم آمیخته است.

در سطح فدرال، ساختار چرخه به ضرر دموکرات ها است، 26 کرسی متعلق به دموکرات ها و 8 کرسی متعلق به جمهوری خواهان به رای گذاشته می شود و اوضاع کرسی های جمهوری خواهان امن است. دونالد ترامپ در 10 ایالت از 26 ایالات مذکور در انتخابات ریاست جمهوری رای آورد، پس اوضاع در سنا برای دموکرات ها مساعد نیست.

در سطح ایالتی اوضاع متفاوت است، فرصت بزرگی برای دموکرات ها وجود دارد که قدرت خود در سال 2010 را باز پس گیرند. در سال 2010 دموکرات ها 6 کرسی سنا، 63 کرسی خانه نمایندگان، 6 فرماندار و 729 کرسی مجالس قانون گذاری.

پولتیکو: اگر شما یکی از دموکرات های ساکن ایالات ها یا نواحی باشید که به جمهوری خواهان گرایش دارند، چقدر درباره ترامپ حرف می زنید؟ من چند مدل نظر شنیدم. یکی می گوید: "تا می توانید راجع به ترامپ حرف بزنید، دموکرات ها و مستقل ها نمی توانند او را تحمل کنند و این گونه می توانید آرا را به خود اختصاص دهید." اما برخی دیگر می گوید: "ببین همه می دانند آنها درباره ترامپ چه فکری می کنند. بگذارید تلویزیون های کابلی درباره ترامپ حرف بزند. شما راجع به خودتان و دیگر مسائل حرف بزنید."

سوسنیک: آدم هایی هستند که عاشق ترامپ هستند ، آدم هایی هستند که از ترامپ بیزار هستند، و همچنین شهروندانی هستند که در نزاع هستند. پس در مورد کسانی که عاشق ترامپ هستند و یا از او متنفر هستند فرقی نمی کند. آنها تصمیم شان را گرفته اند. اما برای آدم هایی که در میانه قرار دارند و تا حدی در تردید هستند، به نظر من تنها شیوه صحبت کردن درباره ترامپ زمانی است که علیه ترامپ ضد استدلال مطرح می کنید، این امر باید در این بستر انجام شود که او چه کارهایی انجام می دهد و کارهایی که او انجام می دهد چطور روی زندگی مردم اثر می گذارد، جز این راجع به هیچ چیز لازم نیست حرف بزنید. به نظر من پرسش واقعی  در انتخابات 2018 این است که "چه کسی رای می دهد؟ " بر اساس انتخابات های سال 2017 و چند مورد ویژه در سال 2018 دموکرات ها انگیزه بالایی برای مشارکت در انتخابات علیه ترامپ دارند – به ویژه سیاه پوستان؛ جوانان و زنان حومه شهر.

پولتیکو: دوگ، تو دموکرات هستی، اما در عین حال فردی هستی که به سیاست به مثابه شغل و تخصص ات نگاه می کنی و از حزب مستقل هستی. خب حالا اگر نسخه ای جمهوری خواه از دوگ سوسنیک بود که در این لحظه قرار داشت: چه نصیحتی به جمهوری خواه ها می کردی تا لطمات کاهش می یافت؟

سوسنیک: خیلی شبیه به مشاوره ای می شد که به دموکرات ها می دادم. اگر امسال قرار بود کارزار جمهوری خواهی راه بیندازم، اول به اطلاعات جمعیت شناسی منطقه نگاه می کردم چرا که نشانه هایی دستم می دهد که چطور عمل کنم، چقدر به این شیوه، چقدر به آن شیوه. اما این حقیقت تغییر نمی کند: دور از چشم افکار عمومی باید هر کار ممکن است انجام بدم تا مشارکت به نفع من بالا برود، و این به طور کلی پیامی منفی است. آنها قرار است از نانسی پلوسی و دموکرات های لیبرال برای بالا بردن رای استفاده کنند.

هر قدر ناحیه تحصیل کرده تر و دسترسی مردم به رسانه ها بیشتر باشد، باید ارتباط بیشتری برقرار کنم تا در آن خطه توضیح دهم چرا باید به من رای داده شود.

منبع : پولتیکو / ترجمه تحریریه دیپلماسی ایرانی / 33

کلید واژه ها: درباره ترامپ


نظر شما :