گروهک «جیش الاسلام» خواستار آتش‎بس در «دوما» شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۷۵۸۹۵ سرخط اخبار

گروهک تروریستی «جیش الاسلام» خواستار توقف درگیری‎ها با ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیاالیوم، گروهک تروریستی «جیش الاسلام» مستقر در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، خواستار ازسرگیری گفت‎وگوها با دولت سوریه بر سر آتش بس در دوما شده است.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از معارضان سوری گزارش داد که ازسرگیری مذاکرات بین دولت سوریه و گروهک جیش الاسلام بر سر آتش بس در سوریه از سر گرفته می‎شود.

در همین حال، شبکه المنار نیز به نقل از یک منبع وابسته به دولت سوریه گزارش داد که همکاری و گفت‎وگو بین دولت و گروهک جیش الاسلام دو ساعت بعد آغاز خواهد شد.

کمیته مذاکرات در دوما واقع در غوطه شرقی نیز خبر از توافق برای برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات داده است. تن دادن جیش الاسلام به مذاکره با ارتش سوریه در شرایطی است که نیروهای ارتش طی روزهای اخیر به پیشروی چشمگیری دست یافته اند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته به خط مقدم عناصر تروریستی «جیش الاسلام» در مزارع دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند و موفق شدند خطوط دفاعی این گروه را بشکانند.

خبرگزاری «سانا» در این باره گزارش داد که یگان های ارتش سوریه حملات و ضربات دقیق خود به مواضع تروریست های جیش الاسلام را در شرایطی انجام دادند که صفوف تروریست ها دچار حالت فروپاشی شده است.

 در نتیجه عملیات نظامی که ارتش سوریه از اوایل اسفند 1396 آغاز کرده است، مناطق غوطه شرقی دمشق جز شهر دوما به طور کامل از حضور افراد مسلح و گروههای تروریستی پاکسازی شده و دمشق برای ممانعت از خمپاره پراکنی تروریست ها، منتظر پاکسازی کامل دوما است.

گروهک جیش الاسلام که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی بوده و سرکرده های آن در ریاض مستقر هستند، از ابتدای عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی اعلام کرده بود که «هرگز» این منطقه را ترک نخواهد کرد.

عناصر تروریستی در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق و برای فرار از شکست در دوما و نجات تروریست‏ ها، بار دیگر سناریوی کشتار غیرنظامیان سوری و حملات شیمیایی را اجرا و دولت سوریه را به انجام آن متهم کرده اند.

تروریست‎های وابسته به گروهک «جیش الاسلام» مستقر در «دوما» واقع در غوطه شرقی، بامداد یکشنبه اقدام به حمله شیمیایی کردند و برخی رسانه ‏های غربی و عربی دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله شیمیایی جدید متهم کرده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» به نقل از یک منبع رسمی وابسته به دولت سوریه گفت که تروریست های جیش الاسلام در وضعیت فروپاشی در دوما قرار دارند، اما رسانه‎های وابسته به آنها با جعل اخبار مربوط به حملات شیمیایی تلاش می کنند مانع پیشروی نیروهای ارتش سوریه شوند.

منبع رسمی می گوید که ارتش سوریه در حال پیشروی سریع در دوما و غوطه شرقی است، نیازی به استفاده از هیچ نوع مواد شیمیایی ندارد.

کلید واژه ها: غوطه شرقی ارتش سوریه دوما واقع در غوطه جیش الاسلام واقع در غوطه شرقی شرقی دمشق غوطه شرقی دمشق در دوما «دوما» «دوما» واقع در «جیش الاسلام» «دوما» واقع در غوطه در غوطه شرقی دمشق الاسلام» «جیش «دوما» واقع


نظر شما :