دیدار بن سلمان با خانواده بوش +عکس

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۷۵۹۱۰ سرخط اخبار

ولیعهد سعودی در سفری دو هفته ای به آمریکا با خانواده «بوش» در تگزاس دیدار کرد. این دیدار پس از آن انجام شد که یک قاضی آمریکایی با درخواست عربستان برای کنار گذاشتن شکایات قربانیان حوادث 11 سپتامبر 2001 مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه ترکیه ای دیلی صباح، جورج هربرت واکر بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا روز یکشنبه عکسی از خودش با پسرش جورج دبلیو بوش، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و «جیمز بیکر» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا منتشر کرد.

وی در توییتی نوشت، این دیدار «فرصتی شگفت انگیز برای جشن گرفتن دوستی طولانی مدت میان دو کشور بود.»
بن سلمان پس از پایان سفر به آمریکا، برای سفری دو روزه به فرانسه رفت.

دیدار بن سلمان با خانواده بوش (+عکس)

به نوشته دیلی صباح، دخالت غیرمستقیم عربستان در حملات 11 سپتامبر که در دوره ریاست جمهوری جورج دبیلو بوش صورت گرفت، در جریان سفر بن سلمان به آمریکا بار دیگر در محافل قضایی مطرح شده است.

«جورج دانیلز» قاضی منطقه منهتن نیویورک اواخر ماه مارس با درخواست عربستان سعودی برای کنار گذاشتن شکایات قربانیان حوادث 11 سپتامبر 2001 مخالفت کرد.

براساس این شکایات، عربستان به کمک برای طراحی حملات 11 سپتامبر متهم شده و این کشور باید میلیاردها دلار غرامت بدهد. تصمیم دانیلز می تواند در مورد شکایت ها یا ادعاهای خانواده های بیش از سه هزار کشته و 25 هزار نفر از زخمی های حوادث 11 سپتامبر و بسیاری از بازرگانان و شرکت های بیمه را اعمال شود.

«باب گراهام» سناتور سابق آمریکایی که ریاست کمیته تحقیقات کنگره در مورد حملات 11 سپتامبر را برعهده داشت، در ماه آوریل 2016 گفته بود که سعودی ها در این حملات دست داشته اند.
وی به شبکه سی.ان.ان گفته بود: سعودی ها می دانند که در 11 سپتامبر چه کردند. آنها می دانستند که ما از کار آنها مطلع بودیم. دستکم مقامات در بالاترین سطوح دولت آمریکا از این مساله مطلع بودند.

کلید واژه ها: 11 سپتامبر


نظر شما :