مرکل: تلاش می‌کنم با ترامپ درباره ایران گفتگو کنم

۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۷۷۱۰۱ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  در نخستین جلسه پرسش و پاسخ پارلمان این کشور موسوم به «بوندس تاگ» گفته است که تلاش خواهد کرد در طول برگزاری نشست گروه 7 در کانادا طی روزهای جمعه و شنبه، با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اختلافات دو کشور آلمان و آمریکا درباره ایران و تعرفه های تجاری گفتگو کند.

خانم مرکل گفت: البته که من سعی خواهم کرد تا با رئیس جمهور آمریکا درباره مشکلات فعلی که ما مجموعا داریم صحبت کنم، به ویژه درباره ایران و تعرفه های تجاری.

صدر اعظم آلمان گفت که او هیچگونه چشم اندازی را برای تغییر راهبردی گروه 7 در قبال چین نمی بیند، اما تاکید بر اقدامات متقابل در بازارهای رو به گشایش مهم است.

بر اساس گزارش دویچه وله، صدراعظم آلمان در پاسخ به نماینده حزب اپوزیسیون "آلترناتیو برای آلمان" که رابطه آلمان با روسیه را رابطه ای ناسازنده و به فرمان آمریکا می دانست، گفت که موافق گفت وگو با روسیه، حتی در رابطه با نکات افتراق آمیز میان دو کشور است.

مرکل گفت که به رغم این سیاست، آلمان نمی تواند بار دیگر روسیه را در جمع گروه موسوم به "جی هشت" متشکل از رهبران هفت کشور صنعتی جهان و روسیه بپذیرد، زیرا آلمان به حقوق بین الملل احترام می گذارد و روسیه با ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود این حقوق جهانی را نقض کرده و همین موضوع به اخراج روسیه از "جی هشت" منجر شده است.

آنگلا مرکل در این نشست از سیاست خود در ارتباط با پناهجویان دفاع کرد. او گفت که آلمان در شرایط استثنایی سال 2015 میلادی با پذیرش پناهجویان "بسیار مسئولانه" عمل کرد و صحیح بودن این اقدام را دادگاه عالی اتحادیه اروپا تایید کرده است.

خانم مرکل گفت که از آن زمان به بعد دولت آلمان سیاست پناهجوپذیری خود را بارها تغییر داده و به روز کرده است و این تغییرات در آینده نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

صدراعظم آلمان اعلام کرد که بازگرداندن آن عده از پناهجویان افغان که با تقاضای پناهندگی شان مخالفت شده همچنان ادامه خواهد یافت. او گفت که دولت آلمان در پی تهیه قانونی برای امکان پذیر ساختن مهاجرت اتباع خارجی به آلمان است.

مرکل در پاسخ به پرسشی در ارتباط با کمبود مسکن در آلمان و بالا بودن نرخ کرایه خانه ها نیز گفت که دولت آلمان در نظر دارد یک میلیون و نیم مسکن جدید بسازد و با قیمت هایی مناسب در اختیار شهروندان این کشور قرار دهد.

کلید واژه ها: مرکل


نظر شما :