عذرخواهی عمومی برای یک اشتباه

هیتلر جدید را بشناسید

۰۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۲۱ کد : ۱۹۷۷۴۵۹ اخبار اصلی آمریکا
بار دیگر می‌گویم که قصد توجیه ندارم اما صادقانه می‌گویم که در زمان نگارش آن مقاله از اتفاقاتی که در آمریکا می‌گذشت خبر نداشتم. مقامات آمریکایی کودکان را از خانواده‌هایشان جدا کرده و در زندان‌ها نگهداری می‌کردند.

نویسنده: سی جی هاپکینز

دیپلماسی ایرانی: بر اساس اتفاقات اخیر و بازبینی مکرر عکس های متفاوتی که از کودکان مهاجر در زندان های آمریکا، احساس می کنم باید اعتراف کنم که درباره گسترش ترم پوتین ـ نازیسم اشتباه کرده اند. من از معرفی پوتین ـ نازیسم به عنوان سرطانی که کشورهای مختلف را در حال فراگرفتن است پشیمان هستم و عذرخواهی می کنم که اگر استفاده از چنین عبارت هایی کسی را ناراحت کرده باشد.

علاوه بر این عذرخواهی از تروماهای فیزیکی یا احساسی که عبارات مورد استفاده من ممکن است ایجاد کرده باشد هم پشیمان هستم. در تلاش نیستم تا عذر و بهانه ای برای آنچه که نوشته ام بتراشم و خود را تبرئه کنم اما این حرف ها را می زنم تا از اشتباه سیاسی دیگری جلوگیری کنم تا عواقب سیاسی پیش رو کاهش پیدا کرده است. این اشتباهی وحشتناک است که نباید آن را شوخی گرفت.

بار دیگر می گویم که قصد توجیه ندارم اما صادقانه می گویم که در زمان نگارش آن مقاله از اتفاقاتی که در آمریکا می گذشت خبر نداشتم. مقامات آمریکایی کودکان را از خانواده هایشان جدا کرده و در زندان ها نگهداری می کردند. این کار با نظارت وزارت امنیت داخلی انجام می شد در حالی که سازمان مهاجرت نیز در جریان اتفاقات بود. این اخبار تعریف ها از کسانی که با هیتلر مقایسه می شدند را تغییر داده است. صدام حسین هیتلر بود یا اسامه بن لادن؟ اتفاقات اخیر را دوباره مرور کنید.

هفته گذشته بعد از آنکه مأموران ضدمهاجرت آمریکا تعداد زیادی از خانواده های مکزیکی را در مرزهای آمریکا و مکزیک بازداشت کردند و بدون رعایت هیچ قانون و ترحم انسانی بیش از هزارو 500 نفر از کودکان بین دو تا 12 ساله آنها را با خشونت از خانواده ها جدا کرده و در محلی نامعلوم در قفس های آهنی زندانی کردند و آب و غذایشان را به شیوه مأموران «اس-اس» هیتلری جیره بندی کرده و آنها را در گرسنگی و تشنگی نگاه داشتند تا اینکه بعضی خبرنگاران با هزار تمهید بتوانند شرایط زندگی این کودکان را در نشریات آمریکا و جهان منعکس کنند، سخنگویان ایالات متحده آمریکا بدون خجالت با صراحت رسما اعلام کردند از «شورای حقوق بشر سازمان ملل» خارج می شوند...! و از این به بعد به هیچ یک از قوانین جاری و اخلاقی بین دولت ها و ملت ها پایبند نخواهند بود و بچه های ربوده شده را به خانواده هایشان  باز نمی گردانند. این اقدام وحشیانه مورد اعتراض نزدیکان ترامپ و مردم جهان و مادرانی که فرزندی داشته یا دارند و کودکانی که تنها در پناه خانواده احساس امنیت و آرامش می کنند، قرار گرفت که البته آمریکای ترامپ به این اعتراضات توجهی نکرد.

نگاه کنید! من عمیقا متاسفم که چنین چیزهایی را درباره پوتین و هیتلر نوشته ام. امیدوارم هرگز آن را نخوانده باشید. امیدوارم فیسبوک، گوگل و همه آن را از روی اینترنت بردارند. نباید بگذاریم ذهن های جوان پوتین را با نازی ها مقایسه کنند. اینبار ما با قرارگاه های نازی ها روبرو هستیم. کمپ های نازی که این بار مکزیکی ها در آن گرفتار شده اند. بچه های مکزیکی که از خانواده هایشان دور می شوند. اما در اصل این ماجرا  یک نکته جای تأمل، تعجب و درنگی قابل توجه دارد و آن این است که بسیاری از مهاجران سیاه پوست یا رنگین پوست های مکزیکی قبل از آنکه خانواده ترامپ به آمریکا مهاجرت کنند، به آمریکا آمده و در آنجا زندگی کرده اند و با این حساب ترامپ و بسیاری از نزدیکانش مهاجرانی تازه وارد تر از بعضی دیگران هستند و شخص ترامپ که پیدا و پنهان نژادپرست و ضداسلام و حتی ضدیهود است، با همه خوش وبش هایی که با نتانیاهو و داماد ظاهرا یهودی اش می کند، لازم است پیش از دیگر مهاجران مورد تفتیش و تردید قرار گیرد و اگر دنیای بی حساب سیاست و گردش روزگار او را به رئیس قدرتمندترین کشور جهان تبدیل کرده، از این شانس بادآورده چنان استفاده می کند که ثابت کند در حقیقت آدم بی هویتی بیش نیست و اگر زندگی کودکان مکزیکی توجه او را جلب نمی کند و خانواده را در همان مناسبات بی نشان محبت و همیشگی کودکان با مادرشان در جهان بی رحمانه نظام سرمایه داری لجام گسیخته می داند، برخورد نژادپرستانه و بی رحمانه او معرف فرهنگی است که با آن بزرگ شده و در شرایط پیش آمده به آن عمل می کند. اما باور ندارم زندگی انسان با آن سیاق و سلیقه ترامپ، نتانیاهو و...باقی بماند و دوام بیاورد؛ انسان در نظام آفرینش و طبیعت جایگاهی ویژه دارد که هرچند دچار افت وخیر و ناکامی می شود و گاه در بی عدالتی روزگار می گذراند، هرگز تن به امثال هیتلر، موسولینی و حالا ترامپ نخواهد داد؛ چنان که گذشته آن را تأیید می کند.

منبع: راشا اینسایدر

کلید واژه ها: هیتلر


نظر شما :