صفارهرندی: ۸۰ درصد مردم دنیا از آمریکا نفرت دارند

۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۹۷۹۹۲۰ سرخط اخبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات پیش‌آمده اقتصادی در کشورمان گفت: هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی نیست مشکلاتی که بخشی از آن حاصل دشمنی دشمنان بیرونی و بخشی از آن نیز حاصل عملکرد ضعیف داخلی است که قابل اصلاح است، بااین‌حال آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ایران اسلامی در حال حاضر به‌عنوان هجدهمین اقتصاد قدرتمند دنیا مطرح است.

به گزارش ایسنا ،محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم راهپیمایی 13 آبان در قزوین با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام اظهار کرد: باید واقعیات تاریخ برای نسل کنونی اعلام شود تا آن‌ها در مقابل اراجیف و تحریف رسانه‌های بیگانه هوشیار و آگاه باشند.

وی افزود: آمریکا بارها در کودتاها و نقشه‌ها و دسیسه‌های خود تلاش داشته تا دولت‌های حامی سیاست‌های خود را در کشور ما به کار گیرد که از آن جمله می‌توان به کودتای 28 مرداد و یا بعد از پیروزی انقلاب به کودتای نوژه اشاره کرد.

صفارهرندی تصریح کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا امام راحل هشدار دادند که آمریکایی‌ها درصدد بازگرداندن شاه مخلوع به کشور هستند اما بدانند که انقلاب با انقلاب مشروطه متفاوت است و ما به‌مانند مرحوم مصدق به آمریکایی‌ها اعتماد نخواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به تحولات بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اعلام کرد: این اتفاق بزرگ آثار و برکات بسیاری داشت که نمونه بارز آن نشان دادن استقلال‌خواهی ملت و عدم توجه به دنیای استکبار است.

وی ادامه داد: فریاد «مرگ بر آمریکا» تأثیرات خود را در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان نشان داده به‌گونه‌ای که می‌توان یکی از آن‌ها را چنین برشمرد؛ در اوایل دهه 60 نظرسنجی‌های بین‌المللی محبوبیت آمریکایی‌ها را بالای 60 درصد عنوان می‌کرد، اما در سال‌های اخیر به اذعان خود سیاستمداران آمریکایی میزان نفرت مردم جهان از آمریکا به بالای 80 درصد رسیده است که این نشان از تأثیر شعار «مرگ بر آمریکا» دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سابق بر این آمریکایی‌ها هرکجا اراده می‌کردند می‌توانستند با لشکرکشی و یا کودتا دولت‌های قانونی را سرنگون و دولت دست‌نشانده خود را در کشورهای مختلف بگمارند، آن‌ها که توان جابجا کردن دولت‌ها را به نفع خود داشتند امروز به‌جایی رسیده است که حاصل عملکردشان نتیجه عکس داشته و دولت‌های قانونی کشورها نه‌تنها حذف نشدند بلکه قدرتمند از قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

صفارهرندی تصریح کرد: ناکامی‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در جهان و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه موجب عقب‌نشینی آن‌ها از مواضعشان شده است به‌گونه‌ای که 7 سال پیش با قاطعیت از رفتن دولت بشار اسد می‌گفتند اما امروز بعد از به نتیجه نرسیدن نقشه‌هایشان از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و می‌گویند اصراری برای رفتن بشاراسد نداریم.

وی با اشاره به پیروزی جریان مقاومت در عراق و افغانستان گفت: شعاع نفوذ معنوی نظام جمهوری اسلامی موجب شده باوجود هزینه‌های آمریکایی‌ها در منطقه راه به‌جایی نبرند و مردم دولت‌هایی را انتخاب کنند که در راستای منافع ملتشان قدم برمی‌دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز به قدرتی بزرگ و تأثیرگذار در منطقه تبدیل‌شده است که می‌توان آن را از تبعات ایستادگی ملت در مقابل دنیای استکبار برشمرد.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش‌آمده اقتصادی در کشورمان گفت: هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی نیست مشکلاتی که بخشی از آن حاصل دشمنی دشمنان بیرونی و بخشی از آن نیز حاصل عملکرد ضعیف داخلی است که قابل اصلاح است بااین‌حال آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ایران اسلامی در حال حاضر به‌عنوان هجدهمین اقتصاد قدرتمند دنیا مطرح است.

وی اعلام کرد: طبق این آمار اعلام‌شده است اگر ایران با همین آهنگ در عرصه نوآوری‌های صنعتی، رشد علمی در بخش‌های مختلف اقتصادی حرکت کند در سه سال آینده به پانزدهمین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد.

صفارهرندی بیان کرد: همچنین به اذعان کارشناسان و مراکز معتبر بین‌المللی اگر آهنگ رشد علمی کشورمان با همین روال ادامه یابد ظرف 8 سال آینده ایران جزو 5 کشور قدرتمند علمی دنیا  خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تفکر مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای استکبار آثار بی‌شماری داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: مسیر الهی بن‌بست پذیر نیست بلکه بن‌بست برای کسانی است که می‌خواهند به سمت خورشید خاک بپاشند اما بدانند خاک به چشمان خودشان خواهد نشست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیر مستقیم مبارزه با زیاده خواهان عالم به‌ویژه آمریکا همواره باهمت و اراده مردم و به‌ویژه نسل جوان محکم‌تر و بهتر از همیشه ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، قرائت بیانیه و به آتش کشیدن تمثال‌های ترامپ و پرچم آمریکا و اسرائیل پایان بخش راهپیمایی 13 آبان قزوین بود.  

کلید واژه ها: امریکا


نظر شما :

دریا ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۲
این امار دادن های الکی تون منو کشته ببینید من نظر کشورهای خارجی رو نمیدونم ولی تو ایران فقط ی عده افراد مخصوص مخالف امریکان جالبه که حتی با وجود تحریم کردن های امریکا باز هم ما امریکا رو جانبدار حق در جهان میدانیم وبه انها بیشتر از دولتهای خودم اعتماد داریم تشکر
احمد محمود ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۲
همه چیز ما به هم میاد اندیشمند ما میشود صفار هرندی!!!!