لاریجانی: در سفر اخیر، راهکارهای عملی برای تقویت روابط ایران و چین بررسی شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۶ کد : ۱۹۸۱۸۶۲ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و چین در زمینه مسائل بین‌المللی و اقتصادی نگاه مثبت و سازنده‌ای دارند، گفت که در سفر اخیرش به چین راهکارهای عملی برای پررنگ‌تر شدن روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که طی سفری دو روزه به کشور چین سفر کرده بود، چهارشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی رئیس مجلس، غلامرضا اسدالهی معاون نظارت و برخی از مدیران و مسئولان دولتی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح دستاوردهای سفر دو روزه خود و هیأت همراه که شامل بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به کشور چین بود، گفت: در این سفر مذاکرات متعددی در سطوح متفاوت و در بخش‌های مختلف بین مقامات مسئول ایران و چین انجام شد و دوستانی که از هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور داشتند، هر کدام با همتایان خود بحث‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه البته فرصت ما در این سفر خیلی کوتاه بود، افزود: در همین فرصت اندک بحث‌های مهمی در بخش‌های مختلف صورت گرفت و در زمینه توسعه همکاریهای پارلمانی و همکاری‌های بیشتر دو دولت مذاکرات سازنده‌ای با رئیس مجلس خلق چین انجام شد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین صبح چهارشنبه نیز دیداری با رئیس‌جمهور کشور چین داشتیم که تمامی مسائل مورد بحث که هر یک از مسئولان ایرانی بر حسب وظیفه خود در این سفر پیگیری می‌کردند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و چین در زمینه‌های مختلف نگاه مشترک و هم‌راستایی دارند، گفت: میان دو کشور چه در زمینه مسائل منطقه‌ای و چه در زمینه مسائل بین‌المللی و همچنین در موضوع همکاری‌های اقتصادی در ابعاد مختلف نقطه نظرات مشترکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این سفر راهکارهای عملی بررسی شد که استقبال خوبی از جانب بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد که این موارد باید در دولت بررسی و پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده، روابط متقابل دو کشور پررنگ‌تر شود.

کلید واژه ها: علی لاریجانی


نظر شما :