اسد: هماهنگی سوریه و روسیه عامل مقاومت در برابر تروریسم بود

۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۸۲۳۴۶ سرخط اخبار

وی در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و هیات همراه با اعلام این مطلب افزود: این کار مشترک موجب تحقق دستاوردهای زیادی علیه گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریسم در سوریه شد.
رئیس جمهوری سوریه افزود: بعضی از کشورها و قدرت ها با اعلام اظهارات بعضی مقامات مسئول خود از تروریسم حمایت می کنند و در واقع با آن همساز دارند و از تداوم ارائه حمایت به آن در بعضی مناطق دریغ نمی کنند.
وی ادامه داد: اتخاذ چنین سیاستی باعث قربانی شدن بسیاری از غیرنظامیان و گسترش تروریسم و توسعه آن به مناطق دیگر سوریه شد.
وزیر دفاع روسیه نیز ضمن تاکید بر استمرار حضور این کشور در مبارزه با تروریسم در کنار ارتش سوریه گفت: روسیه تمام حمایت ممکن را از ملت سوریه با هدف تکمیل آزادسازی تمام مناطق سوریه و حفاظت از وحدت ارضی و حاکمیت و استقلال سوریه ارائه خواهد داد.
در جریان دیدار آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو طرف در این دیدار ضمن بررسی اوضاع مناطق ادلب و شرق فرات بر لزوم تداوم روند کار مشترک به منظور ایجاد راه حل های مناسب برای برقراری امنیت و ثبات در این دو منطقه و اتخاذ تدابیر ممکن و عدم اجازه به برخی کشورهای متخاصم ملت سوریه برای اجرای سیاست ها و اقدامات خود تاکید کردند.
در این دیدار سپهبد علی عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه و سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی و ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه ، معاون وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی فیرچینن سفیر روسیه در سوریه حضور داشتند./ایرنا

کلید واژه ها: بشار اسد روسیه سوریه


نظر شما :