سخنگوی دولت آلمان: مرکل مشارکت در ائتلاف آمریکایی خلیج فارس را در نظر ندارد

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۸۵۳۸۰ سرخط اخبار

سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و اعضای کابینه دولت آن در عدم مشارکت در ائتلاف آمریکایی خلیج فارس اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: صدراعظم در نظر ندارد که در وضعیت کنونی و در حال حاضر در ماموریت دریایی به رهبری آمریکا مشارکت کند و همه در دولت آلمان در این باره اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایسنا، این واکنش کشورهای اروپایی به همکاری در زمینه تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس در پی این مطرح می‌شود که آمریکا مدتی است با ادعای حفاظت از کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز قصد دارد ائتلافی جهانی تشکیل دهد و تا کنون از کشورهای متعددی برای پیوستن به این ائتلاف در خواست کرده است.

اظهارات مقامات آمریکا درباره تشکیل ائتلافی برای تامین امنیت تنگه هرمز در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: آمریکایی ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!

وی همچنین در این باره گفته بود: ما ۱۵۰۰ مایل مرز در خلیج فارس داریم. به همین دلیل است که به آن خلیج فارس می‌گویند، خلیج مکزیک نیست و در مجاورت ما است. ما بزرگ‌ترین قدرت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و تأمین امنیت و آزادی کشتیرانی جزئی از منافع مهم ما در زمینه امنیت ملی است. هیچ کس نمی‌تواند بدون ایران در این آب‌ها امنیت را تأمین کند.

کلید واژه ها: آلمان تنگه هرمز


نظر شما :