عربستان سعودی ۱۵ میلیارد دلار در صنعت نفت هند سرمایه گذاری می کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۷ کد : ۱۹۸۵۵۱۲ سرخط اخبار

ایرنا- شرکت آرامکو عربستان در دومین سرمایه گذاری بزرگ خود در هند، قصد دارد ۲۰ درصد از سهام شرکت صنایع رلاینس به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را خریداری کند.

روزنامه  " تایمز او ایندیا" روز سه شنبه در مطلبی نوشت ، این سرمایه گذاری به شرکت صنایع رلاینس کمک خواهد کرد تا بدهی ۲۲ میلیارد دلاری خود را کاهش دهد.

موکش آمبانی رییس شرکت صنایع رلاینس گفت: این قرارداد رابطه دو شرکت را گسترش می دهد.

در ۲۵ سال گذشته شرکت آرامکو  عربستان یکی از منابع عمده نفت برای شرکت رلاینس بوده است. این شرکت از سال گذشته علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت رلاینس بود.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال نفوذ بیشتر  شرکت دولتی آرامکو در بازار های نفتی به خصوص در آسیا بوده است.

شرکت عربستانی آرامکو  در ماه اسفند ۱۳۹۶ از توافق خود با هند برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفت به ارزش ۴۴ میلیارد دلار  در منطقه رتناگیری خبر داد.

این پالایشگاه قرار است با همکاری امارات و شرکت های هندی از جمله نفت هند، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم ساخته شود.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی  احتیاج دارد.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۴۰ هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

بنابراین هند نیاز  دارد ظرفیت پالایش  نفت خود را تا سال ۲۰۴۰ به ۶۶۷ میلیون تن  بشکه نفت خام افزایش دهد و پالایشگاه رتانگیری قدم مهمی در این راستا است.

کلید واژه ها: عربستان سعودی هند


( ۱ )

نظر شما :