ابراز خرسندی ایران از عزیمت شیخ زکزاکی و همسرش به هندوستان برای درمان

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۵ کد : ۱۹۸۵۵۱۹ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از عزیمت شیخ زکزاکی و همسرش به هندوستان برای درمان، آمادگی جمهوری اسلامی را برای هرگونه مساعدت در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از عزیمت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش برای درمان به کشور هندوستان و آرزوی بهبودی و بازیابی سلامتی کامل وی اظهار داشت: امیدواریم حضور آقای زکزاکی در خارج از کشور فرصت بهتری را برای حل مشکلات چند سال اخیر بین جنبش اسلامی نیجریه و دولت به منظور تضمین حقوق شیعیان، رفع محدودیت‌ها از جنبش و آزادی زندانیان ایجاد کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از این روند، آمادگی خود را برای هرگونه مساعدت اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه همسرش دیشب (دوشنبه) 21 مرداد ماه و با مجوز دادگاه عالی کادونا  ابوجا، پایتخت این کشور را به سمت هندوستان ترک کرد.

جنبش اسلامی نیجریه در خصوص سفر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر این جنبش به هندوستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «بسیار خرسند هستیم که تایید کنیم که در این روز مبارک عید شیخ زکزاکی و همسرش سوار پرواز خود در ابوجا شده و در حال حاضر در مسیر هند قرار دارند تا در آنجا در بیمارستان «مدانتا» درمان فوری پزشکی دریافت کنند. این پیروزی تحقق وعده الهی است که گفته مومنان موفق خواهند شد.» (جزییات بیشتر)

«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه (IMN) از آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵ میلادی) و بعد از یورش ارتش و پلیس این کشور به حسینیه بقیه‌الله (عج) در شهر زاریا و منزلش در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه به همراه همسرش «زینت ابراهیم» دستگیر و از آن زمان در حبس خانگی به سر می‌برد، وضعیت جسمانی وی در این مدت رو به وخامت رفته بود.

کلید واژه ها: شیخ زکزاکی


نظر شما :