پامپئو: از لغو تحریم سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنید!

۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۹۸۵۶۸۳ سرخط اخبار

وزیرخارجه آمریکا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد،‌ از جامعه بین‌المللی خواستار جلوگیری از رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را به راه‌اندازی کمپین ترور در یمن، سوریه و عراق متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست همچنین نگرانی خود را از زمان نزدیک شدن برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد.

پمپئو در ادعاهای ضدایرانی خود  از جامعه بین‌المللی خواسته است تا از رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنند.

بسیاری از ناظران بر این باورند که یکی از دلایل و اهداف اصلی آمریکا برای خروج و نابودی برجام این است که ایران نتواند از لغو تحریم های تسلیحاتی که به موجب برجام در اکتبر ۲۰۲۰ پایان می یابد، بهره یابد، اما با با تداوم برجام در حال حاضر امکان دستیابی ایران به بازار تسلیحاتی پس از اکتبر ۲۰۲۰ یعنی حدود یک سال و دو ماه دیگر فراهم خواهد بود.

 تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. در پی دستیابی قدرت‌های جهانی و ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ موسوم به «برجام» مقرر شد که این تحریم ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ و پس از آنکه گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.

کلید واژه ها: مایک پمپئو تحریم ایران


نظر شما :