ژاپن به دنبال تنش زدایی در خلیج فارس است

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۹۸۵۸۲۳ سرخط اخبار

ایرنا- روزنامه یومیوری ژاپن با اشاره به سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به ژاپن نوشت که توکیو به دنبال تنش زدایی در خاورمیانه و خلیج فارس است و در همین راستا در جریان سفر به این کشور با مقام های توکیو درباره امنیت تنگه هرمز گفت و گو خواهد کرد.

نشریه ژاپنی روز چهارشنبه نوشت ظریف در جریان سفر به این کشور، عصر روز سه شنبه با «کونو تارو» همتای ژاپنی خود دیدار کرد و امروز هم قرار است با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن درباره ائتلاف آمریکا برای حراست از نفتکش ها و مسایل امنیتی منطقه خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند.

روزنامه نوشت دولت آمریکا از ژاپن خواسته است به این ائتلاف ملحق شود اما توکیو چنین درخواستی را با احتیاط مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که بجای چنین اقدامی باید برای کاستن از تنش ها در منطقه تلاش کند.

نشریه تاکید کرد: وزیر خارجه ایران که پیشتر در ماه می با نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن در توکیو گفت و گو کرده بود، این بار از این کشور خواهد خواست تا به این ائتلاف ملحق نشود.

بنا به نوشته این روزنامه، یکی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره تنش ها میان ایران و آمریکا خواهد بود و طرف ژاپنی راه های کاهش تنش ها را با وزیر خارجه ایران مورد رایزنی قرار خواهد داد.

یومیوری نوشت که دولت ژاپن ابراز امیدواری کرده است آبه و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور) با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

ظریف عصر روز سه شنبه وارد توکیو شد و قرار است عصر امروز ژاپن را به مقصد مالزی ترک کند.

کلید واژه ها: ژاپن خلیج فارس


نظر شما :