تیراندازی به مقر حزب دموکرات در سلیمانیه/ جنجال ممانعت از ورود یکی از رهبران اتحادیه میهنی به اربیل

۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۹۸۶۳۷۳ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: مقر چهارم حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» در شهر سلیمانیه مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

به گزارش شبکه ان آر تی، مقر چهارم حزب دموکرات کردستان عراق واقع در خیابان سالم در مرکز شهر سلیمانیه حوالی یک بامداد مورد حمله عناصر مسلح ناشناس قرار گرفت.

این شبکه با بیان اینکه افراد مسلح پس از تیراندازی به سمت ورودی ساختمان حزب دموکرات، پا به فرار گذاشتند، عنوان کرد: «این حمله هیچ گونه تلفات انسانی به همراه نداشته است و نیروهای امنیتی بلافاصله مکان حادثه را به محاصره خود درآورده و تحقیقات در این باره را آغاز کردند.»

این حمله به مقر حزب دموکرات در سلیمانیه که تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان قرار دارد، در حالی اتفاق افتاده است که حزب دموکرات پیشتر از ورود «محمود سنکاوی»، از رهبران اتحادیه میهنی به اربیل ممانعت کرده بود.

سنکاوی قرار بود برای بررسی وضعیت انتخاب استاندار کرکوک، تعیین تکلیف مساله باقی ماندن یا نماندن اتحادیه میهنی در دولت اقلیم و مشخص‌سازی اختیارات «قباد طالبانی» به عنوان معاون نخست وزیر دولت اقلیم به اربیل سفر کند که با ممانعت نیروهای امنیتی وابسته به حزب دموکرات رو به رو شد.

در همین رابطه،«کوسرت رسول»، معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان در پی ممانعت نیروهای امنیتی وابسته به حزب دموکرات کردستان در ورود سنکاوی به اربیل، نامه شدید اللحنی به «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات نوشت.

قرار بوده است که امروز جمعه ساعت 11 جلسه ای در همین رابطه در مقر حزب اتحاد میهنی کردستان برگزار شود.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :