افشای اسناد جدید از حامیان مالی گروه ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۹۸۶۶۳۵ سرخط اخبار

بنا به اسناد جدید منتشر شده، عربستان سعودی و امارات از یک گروه ضد ایرانی حمایت مالی کرده‌اند.

به گزارش افکارنیوز، انتشار اسناد جدیدی حاکی از حمایت مالی عربستان و امارات از یک گروه حامی فشار علیه ایران است.

براساس گزارش پایگاه لوبلاگ، ایمیل‌های بدست آمده نشان می‌دهد گروه ضد ایرانی موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از دشمنان منطقه‌ای ایران یعنی عربستان و امارات درخواست کمک مالی کرده است.

در ابتدای این گزارش به نشست اخیر این گروه و حضور مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا در آن اشاره شد. وزیر خارجه آمریکا در این نشست با اشاره به استراتژی فشار حداکثری علیه ایران گفت: ما به چین و همه کشور‌ها می‌گوییم هر کسی که این تحریم‌ها را نقض کند تحریم خواهد شد.

به نوشته لوبلاگ، مکانی که پمپئو برای سخنرانی خود انتخاب کرد، جالب توجه بود. اینکه یوانی چیست و چه کسی پشت آن است کاملا محرمانه است، اما اسناد بررسی شده توسط لوبلاگ نشان می‌دهد یک نهاد مالی بیش از ۳۵ میلیون دلار طی دو سال به این گروه انتقال داده است. این ایمیل‌ها نشان داد که روسای این گروه از دیپلمات‌ها و مشاوران دولت‌های رقیب ایران در منطقه برای تامین مالی درخواست کردند و در نتیجه سوالاتی درباره منابع مالی این گروه ضد ایرانی مطرح می‌شود.

در نشست اخیر این گروه ضد ایرانی سفیر بحرین در آمریکا، وزیر خارجه عربستان در امور خلیج فارس، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سفیر آمریکا در آلمان حضور داشتند.

کلید واژه ها: ایران و عربستان


( ۶ )

نظر شما :