رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا: خروج از سوریه اشتباهی فاحش است

۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۹۸۶۹۶۷ سرخط اخبار

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا در یادداشتی نوشته اقدامات رئیس‌جمهور این کشور در سوریه به ایجاد یک «کابوس راهبردی» برای آمریکا منجر می‌شود.

رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا: خروج از سوریه اشتباهی فاحش است
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا که حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور است به تندی از سیاست‌های او در سوریه انتقاد کرده است. 

او با نگارش یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شد خروج نظامیان آمریکا از سوریه نتایج چندین سال مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی را به باد داده و به ایران و روسیه اجازه خواهد داد نفوذ خود در آن منطفه را افزایش دهند.

مک‌کانل در این یادداشت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را «اشتباهی فاحش» توصیف کرده و نوشته که جنگ‌های آمریکا تنها در صورتی بی‌پایان خواهند شد که آمریکا در آنها پیروز نشود. 

رهبر جمهوری‌خواهان سنا اضافه کرده که خروج آمریکا از سوریه و شدت گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه در حال ایجاد یک «کابوس راهبردی» برای ایالات متحده است. 

او می‌نویسد: «مجموع اقداماتی مانند خروج نظامیان آمریکا و تشدید خصومت‌ها میان ترکیه و کُردها در حال ایجاد یک کابوس راهبردی برای کشورمان است.»

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

انتهای پیام/


نظر شما :